- La data i l’escenari d’estrena al Principat passen a ser una incògnita
- La producció de l’ENA farà que cinc músics clàssics es converteixin en actors
A. LUENGO N. SALVÀ
ESCALDES-ENGORDANY
- L’actriu i directora de l’Escena Nacional d’Andorra, Ester Nadal. Foto: ONA MORANTE
La producció de l’Escena Nacional d’Andorra (ENA) basada en les Faules de Jean de La Fontaine va començar ahir a fer els seus primers passos cap a l’estrena. La reunió d’ahir va servir per presentar les composicions als seus intèrprets i traspassar les intencions de la directora als actors. “La primera trobada ha servit perquè el compositor doni les partitures als músics i comenci a prendre vida”, va explicar ahir la directora de l’ENA, Ester Nadal.
La proposta –encara sota el nom provisional de Badomies, o moviments musicats de cinc faules de La Fontaine– durà a l’escenari cinc músics clàssics que deixaran la seva cadira per moure’s per l’escenari intentant interpretar els temes amb l’instrument i amb el propi cos. Dalt de l’escenari, doncs, hi haurà els violinistes Sergi Claret i Ariadna Rodríguez, acompanyats de la viola a mans de Quim Badia, el violoncel.lista Jordi Claret, el contrabaixista Abigail Guerrero i el percussionista Krishoo Monthieux. A més, per encarnar la música, la parla i el moviment, també actuarà la guanyadora del premi del públic en l’últim Festival de Pallasses d’Andorra, Alba Samarra. La intenció inicial és que es treballi sols amb moviment i la música. A més, el públic també rebrà algun fragment de les faules en la seva llengua original, el francès. L’obra, que serà coproduïda amb el Centre d’Arts Escèniques de Reus, comptarà amb les composicions musicals de Miquel Àngel Aguiló. Aquest compositor i músic –que col.labora amb la formació Antonia Font– treballarà a partir de cinc les faules de La Fontaine. A través de La cigala i la formiga, El llop i el gos, La llebre i la tortuga, El llop i l’anyell i el Corb i el Renard, es farà un muntatge conjunt en què cada petit conte tindrà la seva part musical. “Són les més conegudes i tradicionals”, va comentar Nadal, abans d’aclarir: “Com que serà un espectacle basat sols en el so i la imatge, necessitàvem que les faules fossin molt conegudes”. La idea de fer un espectacle d’aquest estil va arribar del músic Sergi Claret. “Volia fer un muntatge d’aquest tipus, em va explicar la idea i em va semblar un material molt bo”, va relatar la directora. L’any 2003 el violoncel.lista va entrar a formar part de la companyia teatral The Gogmagogs, una formació formada per set músics de corda que intentaven trencar els llaços del músic intèrpret de cadira i que es convertís en actor tocant un instrument. Un cop Nadal i Claret van decidir tirar endavant el projecte, van decidir optar per les faules de La Fontaine. Aquesta, però, no serà la primera vegada que Nadal treballa amb els textos del poeta bar- roc, ja que ja els havia usat en un dels tallers que va fer al Principat.
cultura@andorra.elperiodico.com
Per a més informació consulti l’edició en paper.