L’Auditori Nacional d’Andorra va ser testimoni ahir de l’actuació de 110 joves intèrprets que van protagonitzar un concert dividit en dues parts: una primera en la qual es van interpretar grans obres clàssiques i una segona part dedicada al ritme. Segons va informar ahir l’ANA, per primera vegada es va incorporar percussió corporal a l’actuació, que es va centrar en el binomi cos i ànima. Tal com va indicar el director del concert, Albert Gumí, «la música compta amb aquestes dues parts». Era la sisena edició del tradicional certamen, organitzat pel Govern i la Fundació Crèdit Andorrà.
En la primera part de l’actuació, es van interpretar obres d’autors com Sammartini, Haendel o Haydn i es va cloure amb la marxa i el ritme d’un mambo. La segona part va estar dedicada «al ritme que tenen les obres musicals i que es pot transmetre a través del cos amb la percussió corporal», segons va detallar Gumí. Aquesta part més rítmica va reunir els joves de la Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra (Jonca) juntament amb els músics més joves de les escoles de música del país.
«Incorporem tota una sèrie d’instruments que normalment no són típics d’una orquestra simfònica com poden ser acordions, saxofons o percussions», va comentar el director. Pel que fa al fet de treballar amb tants joves, Gumí va explicar que ha estat molt fàcil perquè la música provoca que vagin tots a una. «Fan equip, aprenen a escoltar i a respectar-se», va assegurar el director, qui creu que aquesta manera de treballar tan sols la música la pot ensenyar.
Les paraules del coreògraf Santi Serratosa també van anar en aquesta línia. «Vaig quedar gratament sorprès a la primera sessió d’assaig», va indicar Serratosa, qui va destacar la capacitat d’aprenentatge dels joves, superior a la dels adults segons el seu punt de vista.