Marina Jiménez va iniciar la seva carrera professional com a dissenyadora freelance i directora d’art en el món del disseny i la direcció artística fa dos anys. Malgrat ser molt jove, ha treballat per a conegudes marques de moda en el sector de la perfumeria, on va trobar la seva passió per la comunicació visual en la indústria del beauty i la moda. Mostra una notable sensibilitat estètica i sempre ha tingut interès per les arts visuals. Es defineix com una persona molt treballadora, inquieta i constant, amb una ferma convicció en el poder de l’estètica per a donar valor a les marques. El seu compte professional d’Instagram és @majimastudio.
–Com i per què va decidir convertir-se en directora d’art?
–Quan vaig acabar la carrera de disseny, especialitzada en producte a Elisava vaig adonar-me que jo no era un perfil tan tècnic com alguns dels meus companys, sinó que em cridava molt més l’atenció la part estètica i inclús la visual. És per això que vaig decidir fer el màster en direcció d’art al mateix centre. Això em va donar una visió més global per a poder crear l’estratègia estètica d’un projecte, ja fos per a un producte o per a la comunicació d’aquest.
–Com va ser el seu procés d’emprenedoria?
–Després de diversos anys en una agència dedicada al packaging de perfumeria i cosmètica vaig estar uns mesos com a directora d’art per a una marca d’ulleres de Barcelona. Durant els últims mesos en aquesta firma, em van començar a sortir projectes fora de la marca, i això va fer que fes el salt. Em considero molt afortunada, ja que només porto poc més d’un any i mig com a autònoma, i puc dir que no esperava tenir ni la meitat de feina que he tingut. Almenys, no en el meu primer any.
–Quins aspectes de la seva feina destacaria més?
–Treballo principalment en el món de la perfumeria i la cosmètica, tot i que també em desenvolupo en altres àmbits com la moda i els complements. Tots ells requereixen d’un nivell d’estètica molt exigent per a poder comunicar allò que es vol transmetre i connectar amb el públic objectiu. Així doncs, com a directora d’art, dirigeixo l’estètica d’aquests projectes per a aconseguir l’objectiu del projecte. Tinc la sort de gaudir de la meva feina, tot i requerir molt esforç constant per la quantitat d’oferta que hi ha en aquest moment. Al mateix temps, això fa que puguis conèixer professionals que finalment es converteixen en amics. El millor de tot és poder crear sinergies amb altres persones de dins i fora del sector. En molts projectes és necessari unir gent amb habilitats diferents i això fa que quan es treballa en equip, sorgeixin resultats inesperats i millors que quan es treballa sol.
–Pot teletreballar en la seva feina? ¿Quins avantatges li veu en aquesta modalitat?
–En el meu cas treballo des de casa, sempre que el projecte ho permeti, però sí que d’altres requereixen trobades presencials. Penso que combinar home office amb presencial és el més ideal. Considero que treballar des de casa em va molt bé quan necessito concentrar-me i no distreure’m, i les trobades presencials funcionen molt bé en casos de reunions o projectes més en equip.
–Què els diria a les dones joves que es plantegen fer-se freelance?
–Que confiïn en elles mateixes i en la seva professionalitat, que s’envoltin de bons professionals i bona gent, als qui preguntar i demanar consell. És important sempre, més enllà dels clients i projectes que tinguin actius, tenir reptes personals. A més, es requereix paciència, perquè val la pena quan veus que la roda va girant sola. He sigut molt ben acollida pel mercat, però inclús així, no tot és sempre idoni. Tot i això, quan vaig fer un any com a autònoma, em vaig sentir orgullosa de mi i em mostrava satisfeta del tipus de perfil que ofereixo, un enfocament multidisciplinari que em permet aportar una visió més global en els projectes.