Embarcats com estem tots en el món del consumisme, com a única religió seguida per la majoria de persones, és el moment de treure tot allò que pugui tenir de bo i sigui desconegut. En el camp de la cultura i oci tenim molts camins oberts i altres que es poden iniciar. Una experiència que trobo força interessant és la que avui inaugura Zoom 2010.
Fer entrar l’art en les gran superfícies comercials és una iniciativa més que necessària, perquè respon a una pràctica que ja és comuna en tots. Busquem en els grans espais allò que necessitem i podem trobar sense sortir d’un lloc. Fins ara però, aquestes demandes es basaven de manera principal en les necessitats materials. Els grans magatzems presentaven botigues de tot gènere amb unificació de les ofertes en un sol lloc. És bo contemplar que, també a nivell comercial i de màrqueting, la cultura i l’oci comencen a tenir cabuda. Perquè entre les necessitats de tot ésser humà es troba també la seva capacitat per l’adquisició de cultura o per endinsar-se en el món de l’oci.
Zoom pretén ficar a l’abast del gran públic exposicions d’art a l’estil del mercat. Ofereix una oferta múltiple que va des d’elements audiovisuals fins als purament artístics, passant per productes que faciliten espais per al que podríem denominar com oci fecund, o sigui aquell del que podem gaudir en els propis centres comercials i desprès portar a casa com ho faríem amb un producte alimentari o una camisa. L’experiència està demostrada en molts llocs del món, i diria que és especialmente a Nova York com a gran capital del món cultural. La iniciativa comença també a casa nostra, fruit de la visió de futur dels seus organitzadors Aquest mercat de l’art pot ser interessant per a tots i especialment per als artistes que tenen una base de llançament. A la vegada, i al tenir caràcter itinerant, servirà per demostrar més enllà de les nostres fronteres que Andorra també té botigues de cultura i no únicament comerços de consum massiu.
Per a més informació consulti l’edició en paper.