- La nova instal.lació acull la Trobada Internacional de
- Pilots de Muntanya
EL PERIÒDIC
LA SEU D’URGELL
- Vista general del remodelat aeroport de la Seu d’Urgell. Foto: ACN / MARTA LLUVICH
La Trobada Internacional de Pilots de Muntanya, que se celebra des de fa 40 anys a diferents llocs d’Europa, va estrenar ahir dissabte el remodelat aeroport de la Seu d’Urgell. Una seixantena d’avionetes procedents d’arreu d’Europa hi van participar, segons informa l’ACN. L’aeroport de la Seu va tancar el 1984, quan va operar l’últim vol comercial. Després va ser utilitzat per l’aviació esportiva i general fins que es va tancar per motius de seguretat. La inauguració oficial es preveu per al proper dia 4 de juny.
Així, la Trobada va reunir pilots d’Àustria, Itàlia, França, Suïssa, Alemanya i Espanya, entre d’altres. Tots aquests pilots van valorar molt positivament la instal.lació i es van mostrar sorpresos de l’amplitud de la pista d’aterratge i de la zona d’aparcament de les avionetes. Àngel Ibáñez, president de la Federació Aèria Catalana, va destacar la importància de la ubicació d’aquesta instal.lació al bell mig dels Pirineus. Aquest fet pot convertir aquest aeròdrom en un punt de referència per entrar cap a Europa i per acollir molts dels ral.lis esportius que es fan a Europa i portar-los cap a l’Estat. Aquesta Trobada Internacional de Pilots de Muntanya ha servit per provar aquesta instal.lació, segons Oriol Balaguer, director de Ports, Aeroports i Costes de la Generalitat. Balaguer va afegir-hi que la trobada europea va servir per acollir la fase final d’obres per provar la pista i les instal.lacions, i d’aquesta manera poder inaugurar-lo oficialment com a aeròdrom d’aquí a un parell de setmanes. Balaguer va dir que els elements bàsics ja estan a punt i falten uns pocs serrells per estrenar-lo.
L’aeroport s’estrenarà com a aeròdrom i acollirà vols privats i d’emergències però no es descarta que, en una segona fase, pugui rebre vols comercials. El Govern ha invertit uns 2,5 milions d’euros per deixar a punt l’aeroport i les obres principals han estat pavimentar el ferm pista, la reconstrucció de la torre de control i la millora de la zona d’estacionament de les avionetes. Marlies Campi, presidenta de la Federació Europea de Pilots de Muntanya, va explicar que aquesta reobertura ha estat molt ben acollida pel sector i que a la Trobada hi han participat un volum molt considerable de pilots. Campi va indicar que aquest aeròdrom té moltes possibilitats, ja que el paisatge és excepcional i les instal.lacions són magnífiques: “L’atractiu és estar en una zona de muntanya com són els Pirineus”.
UNA LLARGA HISTÒRIA
Campi va afirmar que aquesta reobertura és una bona notícia perquè s’ha recuperat una instal.lació per al vol que estava oblidada. L’aeròdrom es va inaugurar el 1982 i només va funcionar dos anys, fins a l’any 1984, quan va operar l’últim vol comercial. Després va ser utilitzat per l’aviació esportiva i general fins que es va tancar per motius de seguretat. Aquesta jornada se celebra des del 1970 el cap de setmana de la segona Pasqua. S’ha realitzat en set països europeus: França, Suïssa, Itàlia, Espanya, Àustria, Alemanya i Luxemburg. Hi han participat una seixantena d’avionetes de dos i quatre places. Àngel Ibáñez, president de la Federació Aèria Catalana, va avançar que tornaran a presentar candidatura per organitzar aquesta trobada a la Seu d’Urgell d’aquí a tres anys. Ibánez també va explicar que tots els pilots estan sorpresos per l’amplitud de la pista. Per Ibánez, aquest aeròdrom té moltes possibilitats per la seva ubicació dins dels Pirineus, un lloc estratègic per sortir cap a Europa. redaccio@andorra.elperiodico.com
Per a més informació consulti l’edició en paper.