Search
Close this search box.

La ministra de Cultura i Esports, Sílvia Riva, va participar ahir en el programa Tu diràs de RAC1, en el qual va preveure que el Principat haurà d’encarar la temporada d’estiu amb «un pèl de resiliència». Malgrat que l’hivern estava sent «molt bo», el fet d’haver acabat abans del previst ha fet que la repercussió pel sector de la neu hagi sigut «justeta». «Com ha passat en altres ocasions», s’intentarà compensar amb els mesos de bon temps que, com ja va dir fa 15 dies el ministre Portaveu, Eric Jover, i ahir va recordar Riva, s’enfocarà al turisme de proximitat. «Per a nosaltres, l’estratègia passa per poder-nos tornar a vestir de seguretat i que els nostres veïns ho facin com més aviat millor perquè ens puguin visitar», va apuntar la ministra. 

En aquest sentit, Jover també va alertar que la crisi «encara no està acabada» perquè «la nostra economia depèn bàsicament del turisme de proximitat i, per tant, de l’economia dels països veïns». Per aquest motiu, des d’Andorra Turisme i el Ministeri de Turisme s’està reformulant el model actual per, tenint en compte l’impacte de la pandèmia en els països de l’entorn, especialment a Espanya i França, enfocar les noves campanyes cap a ells i evitar una gran davallada del PIB, que en aquests moments ja es preveu, com a mínim, del 5%.

En la mateixa entrevista en l’emissora catalana, Riva també va valorar la situació de la Covid-19 al país. «Estem en un confinament voluntari i no hem decretat l’estat d’alarma, la gent s’està comportant molt bé, amb molt de civisme», va considerar la màxima responsable de la cartera de Cultura i Esports. A més, tal com va afirmar i ha insistit diverses vegades el ministre de Salut, Joan Martínez, «estem assolint no col·lapsar el sistema sanitari i revertint la corba de la pandèmia […] Les coses van en bona línia». 

 

Objectiu no perdre diners

D’altra banda, i segons va informar l’ANA, un cop els països van començar a tancar fronteres arran de la crisi sanitària, les agències de viatges van haver de fer front a una allau d’anul·lacions que han hagut de gestionar perquè els clients no perdessin els seus diners. D’aquesta manera, hi ha dues casuístiques: una és la que es dona en el cas de les companyies aèries, alguns hotels i les companyies de creuers, que estan facilitant bons perquè els clients puguin fer aquests viatges més endavant. I l’altra és que les agències estan reemborsant aquells diners que poden tornar de manera directa.

Tal com va explicar la vicepresidenta de l’Associació d’agències de viatges, Maica Terrones, aquesta fórmula de bons per la qual han optat algunes empreses és útil per garantir que no hi hagi un «declivi total» per al sector i que els clients «no perdin els diners». A més, s’estan donant terminis prou amplis per poder gastar aquests bons, la qual cosa és favorable, va assenyalar Terrones, ja que dona resposta al neguit per la incertesa que es viu ara com ara en el curt termini.

Així, Terrones va detallar que moltes companyies aèries han optat per bons per valor del bitllet cancel·lat que els clients podran gastar en un termini d’entre 13 i 18 mesos en la data i la destinació que vulguin. Pel que fa als serveis que faciliten els proveïdors a través dels turoperadors en paquets de viatges, s’està a l’espera que hi hagi el retorn dels diners, un reemborsament que pot tardar entre 60 i 90 dies. A l’últim, i pel que fa a les companyies que operen creuers, estan seguint la mateixa tònica que les aèries i estan fent vals als clients pel valor del creuer contractat amb l’afegit que, a més, es faciliten vals per poder fer servir en el mateix viatge quan el client en pugui gaudir.

«Gran part de la gent està acceptant aquest tipus de servei» de bons, va manifestar Terrones, que va afegir que en cas contrari el que es fa és demanar als proveïdors que reemborsin aquests serveis no prestats, tot i que en aquest cas els tràmits poden ser més dificultosos.

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu