- Josep Roig reforça la proposta recalcant que no suposa «una gran despesa»
IVÁN MOURE
SANT JULIÀ DE LÒRIA
- Roig en la presentació de la candidatura socialdemòcrata, diumenge Foto: TONY LARA
El Partit Socialdemòcrata i Independents (PS+I) va presentar ahir un tríptic sota el lema 5 objectius, 10 compromisos i 20 accions per explicar una de les parts del seu programa electoral enfocat en la revitalització de la parròquia centrada principalment en el centre urbà. Més activitat comercial, una millor qualitat de vida i un entorn ben cuidat i acollidor és el que promet el grup socialdemòcrata, que insisteix en restar protagonisme a Naturlàndia. La transformació proposada ve reforçada per les paraules del número dos, Josep Roig, el qual va subratllar que tots aquests canvis no suposarien «una gran despesa».
Precisament els tres primers punts es centren en el parc turístic amb una reorientació del projecte per conservar la Rabassa com a patrimoni natural, la proposta d’un pla de viabilitat per al camp de tir i l’encàrrec d’una auditoria nova de seguretat del Tobotronc.
Set punts se centren en transformar el centre urbà: substituir la carpa del Prat Gran per un gran espai verd i de lleure, promoure la plaça de la Germandat com a espai per a celebració de festes i esdeveniments que reanimin el centre de la vila, impulsar el pla d’actuació per rehabilitar els edificis de la plaça Major, dota l’avinguda Rocafort amb més espai per aparcar i per als vianants, defensar la plaça Laurèdia per evitar que es transformi en una gran rotonda, afegir més contenidors de recollida selectiva i millorar el manteniment dels parcs infantils i del mobiliari.
Set es centren en necessitats: donar suport a les associacions com a element clau per a la cohesió social, potenciar la figura del treballador social com a eina per garantir les necessitats bàsiques de les persones, promoure preus especials d’àpats per a estudiants i gent gran, facilitar l’accés a l’esport amb noves activitats i tarifes més flexibles per al Centre Esportiu, impulsar el comerç local peatonalitzant i embellint alguns carrers singulars, millorar el transport públic i optimitzar l’administració comunal amb programes de carrera professional.
Per últim proposa tres punts més generals com són organitzar un mercat temàtic periòdic per potenciar i donar a conèixer els productes locals, realitzar un pla de neteja integral de la parròquia i reforçar la marca «Sant Julià, ciutat cultural, universitària i de l’esport» amb l’esquí de fons.
Per a més informació consulti l’edició en paper.