Search
Close this search box.

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) de l’Alt Urgell té obertes quinze reclamacions per la facturació de serveis de roaming. El president del Consell Comarcal, Miquel Sala, explica que estan «preocupats» per l’augment de les queixes i tem que aquestes puguin créixer amb el desplegament de la tecnologia 5G. Una de les que s’està tramitant per la via de l’arbitratge és la de l’Anna González, a qui la companyia Amena reclama 430 euros perquè el seu mòbil es va connectar a la xarxa andorrana quan estava a les Valls d’Aguilar, a la comarca de l’Alt Urgell. Mentre, quinze operadors d’onze països d’Europa, entre ells els de França, ja no cobren de més per les trucades i la descàrrega o enviament de dades a través de la cobertura del Principat.

Després de passar un cap de setmana sense cobertura de mòbil al Refugi de Cuberes, situat al municipi de Baix Pallars, Pallars Sobirà, i dins la Reserva Nacional de Caça de Boumort, l’Anna es va quedar «sorpresa» quan va detectar que una línia que tenia contractada amb Amena –companyia que pertany a Orange– no funcionava correctament. De fet, l’últim dia que es va poder connectar a Internet va ser el 12 d’octubre passat i a la factura que li va arribar un mes més tard es va detallar un cobrament de 430 euros per haver consumit 41,54 megues de roaming.

L’afectada va assegurar a l’ACN que en un primer moment es va posar en contacte amb l’operadora per explicar-los que en cap moment havia anat a l’estranger i per reclamar que no li facturessin aquest servei. Des de la companyia li van respondre que havia utilitzat Internet a través de la xarxa andorrana i li van recomanar que configurés el seu dispositiu per tal de poder seleccionar manualment l’operador al qual es volia connectar o que tingués deshabilitada la itinerància de dades mòbils. Tot i així, li van oferir rebaixar a 230 euros la factura. L’Anna va afirmar que no va acceptar el descompte perquè «no és just», tenint en compte que no es va desplaçar al país veí. 

La telefònica andorrana va confirmar que el mòbil de l’afectada es va connectar al seu 3G a través de l’antena de la Rabassa, a 25 quilòmetres en línia recta del lloc on aquesta es va establir. A la factura es detalla que la itinerància de dades es va produir durant uns deu minuts. El portaveu d’Andorra Telecom, Carles Casadevall, diu que quan es troben amb situacions d’aquest tipus, l’únic que poden fer amb les persones afectades és donar-los una explicació i demanar disculpes, ja que aquestes han de reclamar a la seva companyia. Sobre els casos que n’han tingut constància, Casadevall explica que s’ha procedit a analitzar les antenes i es «mira de fer mesures correctives per evitar que torni a succeir». El portaveu d’Andorra Telecom apunta que el canvi d’operador se sol produir en punts on la companyia que presta habitualment el servei al client es queda sense cobertura, fet que fa que, «a la llarga», es connecti una altra amb qui manté acords d’itinerància .

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu