Andorra Turisme ha decidit donar un nou impuls al servei de Bus Turístic per fer front a la davallada d’usuaris que ha experimentat des del 2012. Així, a partir de l’1 de juny, el servei oferirà per primer cop rutes cada dia de la setmana i es mantindran els preus de 15 euros per circuit i de 35 euros per al recorregut de dia sencer dels dissabtes. A més, Andorra Turisme potenciarà la promoció del Bus Turístic amb diferents accions de comunicació i obrirà la possibilitat de reservar els tiquets a través d’Internet.
En col·laboració amb Autocars Nadal, els tiquets també es comercialitzaran als hotels i juntament amb la línia d’autobusos a Barcelona. El 2014, any en què el servei es va deixar de donar a l’hivern perquè no sortia a compte, hi van haver 1.350 usuaris, enfront els 2.898 del 2013, tot i que hi va haver més ingressos pel fet d’haver apujat les tarifes. El director de Producte i Nous Projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres, ha dit que l’objectiu és captar més usuaris per tal que els ingressos puguin arribar a cobrir el cost del servei, que és aproximadament d’uns 35.000 euros tot i que enguany s’ha dotat amb uns 100.000 euros més per a les accions de promoció.
El Bus Turístic, que va començar a funcionar el 2006 com a Bus Andorra Romànica, va aconseguir el màxim d’usuaris l’any 2011, amb gairebé 4.400. Des de llavors, la xifra s’ha anat reduint fins als 1.350 del 2014, una davallada que el director de Producte i Nous Projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres, ha atribuït al fet que s’hagi deixat de prestar el servei durant tot l’any, s’hagin suprimit les rutes de tarda i l’any passat s’augmentés el preu del servei de 12 a 15 euros.
Per fer front a aquesta important disminució, Andorra Turisme ha decidit donar un nou impuls al Bus Turístic, que enguany es posa en marxa el proper dilluns 1 de juny. Així, es mantenen els cinc circuits diferents però s’amplia el servei a tots els dies de la setmana, mantenint també la ruta de dia sencer dels dissabtes, amb un preu de 35 euros incloent el dinar.
Torres ha destacat que es duran a terme diverses accions per promocionar aquest atractiu turístic, amb un ‘photocall’ que s’instal·larà al pont de la Rotonda i a illa Carlemany, dos dels punts de venda de tiquets. A més, però, es posarà en marxa la venda anticipada a través de visitandorra.com.