Search
Close this search box.

El grup de l’oposició del Comú de Canillo, Objectiu Comú, demana l’efectuació d’un estudi de la mobilitat parroquial a la xarxa viària amb motiu dels episodis d’embussos que es porten produint al llarg de l’agost. En aquest punt, el representant del partit, Albert Torres, va assenyalar que «un informe provinent d’experts de fora del Principat per aclarir les causes i poder dur a terme una actuació acurada a posteriori és el que realment necessita la parròquia» per evitar aquestes situacions reiterades. De fet, va indicar que ja fa temps que el partit porta demanant aquesta intervenció a les comissions de serveis de la corporació; tanmateix, «la majoria no mostra gens d’interès per tirar endavant aquesta iniciativa».

Seguint la mateixa direcció crítica amb la corporació, Torres va manifestar que «el cònsol sempre li passa la pilota al Govern i afirma que això és una competència exclusiva del Departament de Mobilitat». De la mateixa manera, va afegir que «amb tot el que es gasta el comú, el fet d’encarregar un estudi a professionals no ha de suposar una gran despesa». 

Pel que fa a les propostes del cònsol de Canillo, Francesc Camp, sobre la instal·lació de passos de vianants desmuntables amb la finalitat de descongestionar les llargues fileres de cotxes que es formen a la parròquia, Objectiu Comú creu que es tracta «d’un seguit d’experiments que poden solucionar una part del conflicte, però no incideixen en el problema de fons». Si bé espera que aquesta proposta ajudi a alleugerir la pressió viària durant els dies de gran afluència, Torres va asseverar que «aquest estiu s’ha accentuat la quantitat de visitants, i tot suma, incloses les noves atraccions turístiques».

D’altra banda, el director del Departament de Mobilitat, Jaume Bonell, va emfasitzar que, dels 50 dies de mobilitat crítica que es produeixen al Principat anualment, la meitat d’aquests són al llarg del mes d’agost amb unes xifres que  giren al voltant dels 450.000 vehicles d’entrada al país. «Hi ha dies que registrem una entrada de 17.000 cotxes per ambdues fronteres; això és un nombre molt significatiu tenint en compte les dimensions d’Andorra i les seves carreteres», va emfasitzar Bonell. Actualment, Mobilitat qualifica la situació de «saturació a la xarxa viària que no té gaires diferències amb les dates de la temporada d’hivern». De fet, Bonell va assegurar que «ni ampliant les carreteres podríem absorbir un nivell d’afluència d’uns 800 vehicles l’hora, ja que com a molt es podria assimilar la meitat».

Finalment, el director de Mobilitat va subratllar que, en el cas que es poguessin eliminar les cues de vehicles a la zona de Canillo, aquestes desembocarien a altres àrees properes a Escaldes-Engordany. Quant a solució de les aglomeracions, Bonell va indicar que caldria trobar una fórmula per fraccionar les vacances i, així, aconseguir evitar que «tothom decideixi acudir de cop». El model francès «gestiona d’una manera més dosificada els cúmuls, mentre que a Espanya, tothom fa les vacances a l’agost i això es tradueix en aquests embuts». 

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu