El Comú de Sant Julià de Lòria posava en marxa el novembre del 2020 l’aplicació Sant Julià de Lòria Ets tu, una eina que permet a la ciutadania agilitzar la notificació de denúncies, problemes o incidències a la via pública. Al llarg d’aquest temps, l’aplicació ha rebut 358 incidències, de les quals 85 van tenir lloc durant els dos darrers mesos del 2020, 257 durant tot el 2021 i 16 en el que va de 2022. Cal destacar que el novembre de fa dos anys, tot just quan l’aplicació va començar a caminar, va ser el mes en què més demandes es van notificar, amb un total de 57.
Del total d’incidències registrades, 324 ja s’han donat per satisfetes, 25 es troben en procés de resolució i altres nou resten pendents d’actuació. La majoria de demandes notificades per la ciutadania estan relacionades amb qüestions com la neteja de la parròquia i aspectes com ara les senyalitzacions i l’enllumenat públic. Això es tradueix en la feina feta per part dels departaments comunals, on destaquen les incidències resoltes per part del departament de Manteniment i Higiene (111), seguit d’altres serveis com el de Circulació (64) i el de Back Office (51).
Segons el cònsol major lauredià, Josep Majoral, el nombre global de notificacions rebut «no està malament», tenint en compte que es tracta d’una eina relativament nova. El que està clar, a parer del mandatari comunal, és que «abans de l’aplicació no arribaven 300 queixes al comú per escrit», per la qual cosa, es tracta d’una eina que ha servit per tenir més contacte amb la població i solucionar aquelles problemàtiques de la parròquia que des d’anys enrere s’anaven arrossegant.
Cal recordar que l’aplicació dona contacte en tot moment amb el comú i ofereix el seguiment de la incidència que s’hagi emès. A més, en el moment que està resolta, també es notifica a l’usuari. L’aplicació es pot descarregar de manera gratuïta des de sistemes operatius iOS i Android, segons va informar l’ANA.