El secretari d’Hisenda de la Generalitat de Catalunya, Lluís Salvadó, va explicar ahir els detalls de la futura oficina territorial que l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) preveu inaugurar a la Seu d’Urgell durant els pròxims mesos. El local, que s’ubicarà al carrer Germandat de Sant Sebastià, número 10, comptarà amb 268,5 m2 i set treballadors, que se sumaran a la plantilla de l’ATC.
La nova oficina serà un dels quinze nous punts d’atenció i prestació de serveis al contribuent que l’Agència obrirà aquest any arreu de la geografia catalana, en el marc del desplegament territorial, i que se sumaran a les quatre delegacions que l’ATC ja té a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona.
Durant una reunió mantinguda amb l’alcalde del municipi, Albert Batalla, en què també va participar la delegada del Govern de la Generalitat a l’Alt Pirineu i Aran, Maria Rosa Amorós, el secretari d’Hisenda va explicar que el desplegament territorial respon a la voluntat del Govern de desenvolupar totes les funcions tributàries que li permet l’actual marc competencial i preparar els fonaments de la futura hisenda catalana. Les funcions són: la recaptació executiva dels contribuents que tinguin deutes pendents amb l’Administració i la gestió directa i completa dels impostos cedits –transmissions patrimonials i actes jurídics documentats, i successions i donacions– que actualment liquiden els registradors de la propietat.
Les dependències de l’ATC a la Seu seran ocupades en règim de lloguer per un període mínim de cinc anys, renovables cada any fins a un màxim de 10. La despesa anual serà de 24.229,44 euros. La previsió és que l’oficina obri l’1 de setembre.