- La Generalitat vol que sigui equipament públic i comercial aquest any
EL PERIÒDIC
MONTEFERRER I CASTELLBÓ

- Una avioneta es dirigeix a l’hangar, en aterrar a l’aeroport de la Seu Foto: EL PERIÒDIC
L’any passat, l’aeroport de la Seu d’Urgell va fer 2.181 operacions d’aviació general privada, un 12,4% més que el 2011. Per l’aeroport de la Seu també van passar 4.159 passatgers, un 11,3% més que l’any anterior. Des de la reobertura de l’aeròdrom, el juny del 2010, s’han fet un total 5.600 operacions amb 10.869 passatgers. Segons va informar a l’ANA el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, s’està treballant amb Aviació Civil i AESA perquè la infraestructura pugui ser pública aquest any. Des de la reobertura al juny del 2010 s’hi van fer 1.479 operacions amb 2.975 passatgers; el 2011 la xifra va arribar a les 1.940 operacions amb 3.735 passatgers, i el 2012 l’activitat es va incrementar un 12% amb 2.181 operacions i 4.159 passatgers. L’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, considera que el fet d’haver sobrepassat les 2.000 operacions és una xifra important que demostra que, de mica en mica, va creixent l’activitat de l’aeroport. Batalla destaca que l’hivern passat, amb motiu de la Copa del Món d’esquí alpí de Soldeu, moltes de les competidores van arribar a Andorra a través d’aquest mitjà. De moment, tota l’activitat és privada, però la Generalitat de Catalunya està treballant amb Aviació Civil i AESA per tal que l’aeroport pugui ser una infraestructura pública i comercial aquest any, un tràmit que podria ser una realitat de cara a l’estiu. La infraestructura va estar tancada al públic entre el 21 i el 30 de gener passats, per modificar el ferm de la pista que és un dels requeriments necessaris per passar a aeroport públic, i va tornar a reobrir dissabte passat. Tal com va informar Territori i Sostenibilitat, quan sigui públic, l’aeroport de la Seu podrà tenir servei d’aerotaxi i manteniment d’aeronaus comercials, entre d’altres serveis. Després que el setembre del 2010 s’adjudiquessin els hangars de pupil·latge, la infraestructura en té 10. En quant a la redacció del Pla Director, s’han rebut els suggeriments fets pels ajuntaments afectats en el document de Propòsits i Objectius que anirà a la Comissió d’Urbanisme. Aeroports de Catalunya també té l’encàrrec de formular el Pla Director Urbanístic i Aeroportuari definitiu, que ja s’està redactant.
Per a més informació consulti l’edició en paper.