• L’objectiu del Pla és millorar la qualitat de la xarxa viària dels vianants i pacificar el trànsit

EL PERIÒDIC
LA SEU D’URGELL

Periodic
L’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, presenta el pla, ahir. Foto: AJ. DE LA SEU

L’Ajuntament de la Seu d’Urgell preveia aprovar provisionalment ahir a la nit el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, amb un pressupost de 3,7 milions d’euros i un termini d’aplicació fins l’any 2022. L’objectiu del Pla és millorar i aprofundir la qualitat de la xarxa viària dels vianants i pacificar el trànsit rodat dels carrers i avingudes de la ciutat. Els objectius del pla es materialitzen en sis actuacions en funció del mitjà o la manera de transport.

La primera actuació fa referència a la mobilitat a peu, i preveu augmentar la superfície i la qualitat de la xarxa viària dedicada als vianants, i alhora millorar l’accessibilitat, eliminant barreres arquitectòniques, a la via pública, als edificis i al transport. Com actuació més destacada, l’Ajuntament vol convertir el carrer Sant Ot, entre la plaça Catalunya i la rotonda de les Monges, serà de plataforma única, de dos sentits, amb l’objectiu de pacificar aquesta via comercial.

La segona actuació fa èmfasi en el transport col·lectiu i preveu la creació d’una parada de taxis a la mateixa estació d’autobusos. D’altra banda, per tal que el transport públic tingui prioritat per accedir a l’estació d’autobusos, el Pla proposa convertir l’avinguda Garriga i Massó en sentit únic ascendent en el seu tram de l’estació d’autobusos, excepte la part superior per sobre de la plaça Europa.

Un tercer punt passaria per adequar i completar el cinyell verd a la circulació de ciclistes i vianants. La quarta actuació vol convertir carrers de doble sentit en sentit únic, amb l’objectiu de millorar el temps del desplaçament dels vehicles i millorar la seguretat dels vianants a les cruïlles. Aquest canvi tindrà lloc en dues vies principals de la Seu d’Urgell: l’avinguda del Salòria i el Passeig del Parc.

zona blava / Pel que fa a la cinquena actuació, es volen adequar les places d’aparcament de zona blava a les necessitats del municipi. Així, es marcaran tres zones diferents: el centre històric tindrà un preu més elevat; una primera corona amb tarifes similars a les actuals; i una tercera corona amb tarifes més econòmiques, concretament al voltant de la plaça del Camp del Codina i a la plaça Joan Sansa. Finalment, el sisè punt preveu la restricció i coneixement de les zones de càrrega i descàrrega.

Per a més informació consulti l’edició en paper.

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu