Search
Close this search box.

La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis (CCIS) va atendre a 8.300 usuaris al llarg del 2021 amb l’objectiu de «mantenir el ritme dels serveis i seguir apostant per la millora continuada», segons va informar l’organisme a través d’un comunicat. De la mateixa manera, es van mantenir les gestions administratives i el ritme d’expedició de Carnets ATA i les seves ampliacions, amb un total de 86. També es van estabilitzar els nivells de consultes sobre informació duanera respecte a l’any anterior.

Pel que fa al cens, la Cambra destaca un increment dels registres, els quals van passar de 6.694 a 8.154 inscripcions. Amb relació a la formació, la CCIS va fer un esforç per adaptar l’oferta d’aquestes al context actual, tot proposant 142 cursos, tant presencials com en línia, i webinars, que han comptat amb més de 8.000 professionals d’Andorra. També es va poder constatar, així, que la plataforma digital, que es va posar en funcionament el 2020, ja està en ple funcionament, fent que «es reverteixin les tendències de tipus de formació, ja que actualment el 46% de les persones que assisteixen a un curs ho fan de manera online», segons reflecteix l’entitat. En aquest sentit, els cursos en línia van registrar un total de 3.592 usuaris, mentre que les formacions presencials van rebre 4.500 participants.

La Cambra va donar prioritat a la dinamització econòmica per tal de «donar resposta a les necessitats actuals». Així, l’ens va estrenar el servei d’assessorament Store assist que s’emmarca al programa Fem Empresa, el qual va ser creat per pal·liar els efectes de la crisi econòmica. Aquesta iniciativa consisteix en un assessorament destinat als petits comerços amb l’objectiu d’ajudar-los a millorar la seva activitat a curt i a llarg termini. També es va treballar amb els comuns, els quals en col·laboració amb la Cambra, van elaborar un pla de revitalització territorial de comerç, en el qual es realitza un treball de camp sobre l’eix comercial de la parròquia «per així contribuir a refer-se de la crisi econòmica causada per la pandèmia». Cal remarcar que, actualment, s’estan duent a terme dos projectes, un amb el Comú de Sant Julià de Lòria i un altre amb el Comú d’Andorra la Vella.

D’altra banda, també es va posar en funcionament el nou servei d’informació sobre les ajudes públiques que «permet a l’empresa andorrana fer consultes de les subvencions i les ajudes disponibles per a cada situació empresarial». Les empreses internacionals també poden fer consultes amb relació als tràmits que s’han de fer per crear un negoci a Andorra, la llei d’inversió estrangera, els treballs de curta durada i la fiscalitat. Amb relació a la funció consultiva de la Cambra, aquesta va dur a terme gairebé una dotzena d’anàlisis de projectes de llei, entre els quals destaquen economia digital, de finances comunals, d’economia circular, de contractació pública, de l’impost sobre les estades en allotjaments turístics, entre altres.

Finalment, alguns dels reptes que es planteja l’organisme de cara a finals d’any són l’obertura i diversificació econòmica real, el canvi de model turístic i comercial, la retenció i atracció del talent dels professionals, la innovació i la transformació digital de les empreses i una resolució efectiva dels conflictes empresarials a petita i gran escala. De fet, segons el balanç, la Cambra pretén tirar endavant un pla de desenclavament per a les infraestructures de comunicació del país, un estudi exhaustiu de l’impacte de l’acord d’associació amb la Unió Europea mitjançant un context d’economia circular sostenible i afavorir les relacions internacionals amb la promoció econòmica del Principat a l’estranger. 

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu