JOSEP ANTON ROSELL I PUJOL

Tenen raó aquelles persones que manifesten que no donem la informació necessària al turista, per tal que pugui gaudir de tot el que tenim, es programa o és una realitat en les nostres places i carrers. Evidentment els primers interessats haurien de ser els mateixos hotelers. També els organismes públics i especialment el sector del turisme. Penso que cal la publicació de fulletons i guies gratuïtes a l’abast de tots, per tal que cap visitant no es perdi la oportunitat de conèixer, fins i tot, allò que li pugui resultar mes estrany del país.

Es parla de poques pernoctacions i és cert. Però jo diria que la mateixa promoció treballa en aquest sentit. Publicitem el que interessa econòmicament i per això la neu, en el seu moment, o l’activitat comercial, en un altre, acaparen tots els nostres neguits. A llarga distància, quan hi és, hi ha la resta. Moltes vegades m’he fet la pregunta de què fa el viatger quan ja ha cobert la quota de visita comercial o paisatge organitzat que tenia previst. Possiblement agafa el cotxe i marxa, simplement, perquè l’oferta d’esbarjo nocturna es molt minsa –i podria ser una altra.

Les grans ciutats organitzen visites col.lectives, precisament de nits, a llocs importants. Molts museus estan oberts. Es promocionen “safaris turístics” per resseguir indrets interessants. Ara mateix penso que seria fantàstic fer una ruta a alguns cims per gaudir de la nit de les Perseides. És clar que això dóna feina i provoca un cert risc, però de ben segur que si obrim nous camins turístiques, o simplement potenciem els que ja tenim, el consum podria augmentar visiblement. Primer, manca informació. Més tard, potencialment, per part dels diferents sectors i finalment, voluntat de fer bé les coses. Objectiu que implica professionalitat i voluntat ferma d’arribar a tot allò que sigui interessant. Andorra, en molts casos, és una caixa tancada amb moltes sorpreses a l’interior per descobrir.

Periodista. jarosell@andorra.elperiodico.com

Per a més informació consulti l’edició en paper.

JOSEP ANTON ROSELL I PUJOL

Tenen raó aquelles persones que manifesten que no donem la informació necessària al turista, per tal que pugui gaudir de tot el que tenim, es programa o és una realitat en les nostres places i carrers. Evidentment els primers interessats haurien de ser els mateixos hotelers. També els organismes públics i especialment el sector del turisme. Penso que cal la publicació de fulletons i guies gratuïtes a l’abast de tots, per tal que cap visitant no es perdi la oportunitat de conèixer, fins i tot, allò que li pugui resultar mes estrany del país.

Es parla de poques pernoctacions i és cert. Però jo diria que la mateixa promoció treballa en aquest sentit. Publicitem el que interessa econòmicament i per això la neu, en el seu moment, o l’activitat comercial, en un altre, acaparen tots els nostres neguits. A llarga distància, quan hi és, hi ha la resta. Moltes vegades m’he fet la pregunta de què fa el viatger quan ja ha cobert la quota de visita comercial o paisatge organitzat que tenia previst. Possiblement agafa el cotxe i marxa, simplement, perquè l’oferta d’esbarjo nocturna es molt minsa –i podria ser una altra.

Les grans ciutats organitzen visites col.lectives, precisament de nits, a llocs importants. Molts museus estan oberts. Es promocionen “safaris turístics” per resseguir indrets interessants. Ara mateix penso que seria fantàstic fer una ruta a alguns cims per gaudir de la nit de les Perseides. És clar que això dóna feina i provoca un cert risc, però de ben segur que si obrim nous camins turístiques, o simplement potenciem els que ja tenim, el consum podria augmentar visiblement. Primer, manca informació. Més tard, potencialment, per part dels diferents sectors i finalment, voluntat de fer bé les coses. Objectiu que implica professionalitat i voluntat ferma d’arribar a tot allò que sigui interessant. Andorra, en molts casos, és una caixa tancada amb moltes sorpreses a l’interior per descobrir.

Periodista. jarosell@andorra.elperiodico.com

Per a més informació consulti l’edició en paper.

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu