Càritas Andorrana va presentar ahir el nou servei d’atenció psicològica telefònica dirigit a aquelles persones que viuen moments de crisis emocionals i no poden comptar amb cap altre recurs que respongui a la seva necessitat. El sistema està previst que s’iniciï al juny d’aquest any i consisteix a facilitar i agilitzar l’accés a un professional de la salut mental per tractar problemes psicològics. A més, està emmarcat en el programa de Suport, que té com a objectiu promoure i millorar la qualitat de vida de les persones a través del suport psicològic o jurídic. Abans de la pandèmia, l’atenció se centrava a oferir un acompanyament en situacions de separacions, dols, malalties o d’altres. Amb l’arribada de la covid, però, el confinament i l’adopció de mesures de prevenció del contagi en els mesos posteriors ha afectat moltes persones que encara avui estan vivint episodis d’ansietat, depressió i d’altres malalties mentals. En aquesta línia, des de Càritas es vol fer accessible l’accés al servei d’atenció mental professional i, alhora, donar més cobertura a aquella part de la població que està en situació de necessitat i que per diferents circumstàncies no busca ajuda dels professionals.
Així doncs, les persones interessades poden posar-se en contacte trucant al telèfon gratuït 66 10 70, però també hi ha la possibilitat de fer-ho a través dels diferents canals de Càritas com són el correu electrònic, suport.andorra@andorra.ad, o per WhatsApp al mateix número. Una vegada es posin en contacte, el primer que es realitzarà és una valoració de quina és l’orientació específica per a cada persona. En alguns casos, només caldrà suport psicològic puntual i, en d’altres, es tractarà de fer un seguiment psicològic. També es podrà derivar la persona a un servei especialitzat com ara als treballadors socials o bé als serveis especialitzats, sempre que el pacient hi estigui d’acord.