Search
Close this search box.

El sector comercial, les estacions d’esquí i els diferents sectors turístics han mostrat discrepàncies respecte als beneficis generats aquesta Setmana Santa. Considerant que és la primera Pasqua després de l’obertura de fronteres a causa de la pandèmia, s’esperava un increment de vendes respecte al 2021. Malgrat això, no tots els resultats han estat positius.

D’una banda, Naturland ha registrat una ocupació del 100% en les seves instal·lacions del Centre d’Activitats Outdoor, superant els objectius que l’equip s’havia marcat assolir per aquestes dates. L’oferta d’activitats a l’aire lliure i les previsions de bon temps han estat els factors principals pels quals ha funcionat tant bé la seva proposta. La major part dels visitants ha adquirit les entrades en línia amb una o dues setmanes d’antelació, i aquestes s’han exhaurit pel cap de setmana, mostrant així una tendència d’anticipació en l’adquisició de tiquets. Els dies que han acumulat més ocupació han estat el dijous 14 i el dilluns 18. En total, 4.300 persones han visitat Naturland els cinc dies de pont. 

D’altra banda, pel que fa al sector de la neu, l’estació d’Ordino Arcalís matindrà obertes les pistes fins diumenge vinent. A més, Grandvalira ha tancat aquesta setmana la temporada d’hivern amb un nombre menor de visitants respecte a l’any passat, la major part dels quals han estat espanyols i francesos. No obstant això, la despesa que aquests han realitzat ha estat més elevada. El director general de Grandvalira, Juan Ramón Moreno, va afirmar a Andorra Difusió que «els mercats de proximitat ens han ajudat molt en aquest sentit, sobretot perquè han contribuït a compensar la caiguda dels turistes que han vingut d’altres llocs». Actualment, Catalunya és el mercat principal de Grandvalira. Tanmateix, Moreno va assegurar que «Espanya suma, en l’actualitat, dos dígits d’inflació, i realment, això està tenint un impacte clar en l’economia i en la butxaca de les famílies». 

Si bé no tothom s’ha animat a viatjar per aquestes pasqües, «el nivell de satisfacció dels que han visitat Grandvalira ha estat elevat, i estem contents en aquest sentit», va assenyalar el director general. Cal recordar, que la temporada va començar amb molts problemes amb el mercat britànic per les restriccions que tenia el Regne Unit a causa de la covid-19, però el final de temporada ha estat molt bo, va indicar Moreno, qui va afegir que el mercat escandiu també ha ajudat força.

Pel que fa a l’entrada de vehicles, aquests dies s’ha enregistrat una caiguda del 20% respecte al que estava previst, segons va assegurar Mobilitat. L’entrada d’automòbils ha estat de 54.000 i la sortida d’automòbils s’ha fixat en 60.000 vehicles. Els dies que s’ha detectat més afluència de trànsit han estat el dijous 14 i el dissabte 16, principalment a l’entrada de la frontera francoandorrana i a l’entrada a Canillo en sentit sud respectivament.

En aquesta línia, la zona comercial tampoc ha obtingut, en general, els beneficis que esperava, pel fet que «molts visitants només passaven a mirar, ni tan sols portaven bosses de compra a les mans», segons va explicar Joana Aguilar, dependenta d’uns grans magatzems. Tanmateix, algunes de les botigues sí que consideren que les seves vendes van augmentar aquests dies. «La veritat és que a la secció d’esports vam tenir més moviment en aquest sentit, i no vam parar d’estar a la caixa», va detallar Pepe Viñas, treballador d’una botiga de roba.

Paral·lelament, la secció de tecnologia «va tenir molts interessats, però gairebé cap comprador», va considerar Rabie Chekkovri, responsable de microinformàtica d’un establiment de tecnologia. Chekkovri també va afegir que «avui estem començant a tenir més gent a la botiga, suposo que a causa de la tornada dels residents andorrans». 

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu