L’Associació de Taxistes Interurbans (ATI) manifesta que la falta d’eficiència del servei de taxis al Principat és causada per la desunió que hi ha al gremi. En aquest sentit, un dels portaveus de l’ATI Armand Godoy va explicar que s’ha intentat, sobretot en els últims tres anys, que s’unifiquin les tres centrals del país perquè treballin en un sol call center, a ser possible nacional; i que alhora funcionin amb només una aplicació. Tanmateix, «només una entitat, l’ATA, s’ha oposat a aquesta opció, tenint el suport i l’oportunitat de tenir subvencions governamentals», va indicar el portaveu de l’ATI, qui també va expressar que «els únics que estan en contra són els que ara surten a la palestra a queixar-se sobre els VTC de City Xerpa o el bus a la demanda, però no són capaços de fer autocrítica, mirar-se al mirall i dir, ostres, això són mals que vénen provocats per la nostra incompetència, ineficiència i mala praxi». Per tant, des de l’ATI s’insta a «començar la casa pels fonaments i no per la teulada», i a posar ordre en un servei que és públic, dirigit cap a la ciutadania i els turistes «perquè la imatge del país sigui la més adient i eficient possible amb tot el que tenim ara com ara i, a partir d’aquí, ja valorarem la resta de problemàtiques, que per nosaltres són secundàries», va remarcar Godoy.
Donat aquest punt, l’ATI ha decidit que no realitzarà cap reclamació, queixa o retret públic sense que abans se solucioni el que consideren l’autèntic problema del col·lectiu. «Primer treballem en un sol call center, a poder ser nacional, i una sola aplicació per gestionar tota la demanda, i després ja veurem com podem resoldre la resta, però sobretot hem de ser coherents», va fer saber el portaveu de l’associació. Amb tot, Godoy va lamentar que és probable que una part important dels taxistes de l’ATA o de la resta d’entitats també desitgen aquesta unió, però «potser no s’han involucrat prou».
Falta de taxistes
Mentre que la demanda de xòfers a Andorra augmenta, els treballadors en actiu han de cobrir la falta de personal, una situació que s’ha vist agreujada amb la pujada de preus, que impossibilita sobretot els viatges a l’exterior. Segons el membre de l’Associació de Taxistes d’Andorra (ATA) Llorenç Gastó «amb l’augment del preu dels carburants, un viatge a Barcelona pot arribar a costar 70 euros, per tant, no es pot treballar vuit hores de feina per 130 euros, perquè no et surt a compte».
Paral·lelament, des de l’ATA també demanen un augment de les convocatòries d’examen per pal·liar la problemàtica. «Si a nosaltres se’ns demana un carnet TOI em sembla perfecte, però que facin dues, tres o quatre convocatòries anuals, no només una», va expressar Gastó. No obstant això, els clients no falten, i «de moment, no estem descontents en aquest aspecte, tot i que si hi ha una crisi, el nostre sector també es veurà repercutit, perquè la gent agafarà menys el taxi», va lamentar. Per acabar, el taxista va explicar que, a hores d’ara, dues persones tenen la intenció d’entrar al país a treballar amb ell, però fins que no puguin treure’s el carnet, hauran d’esperar.