El Comú de la Massana continua ampliant el seu catàleg de tràmits en línia, amb l’objectiu de facilitar les gestions als administrats. Les darreres incorporacions al catàleg han estat la sol·licitud de llicència d’obra menor i la sol·licitud d’embrancament d’aigua. A més, també s’ha afegit la possibilitat de fer aportacions de documentació als expedients ja iniciats a través de la mateixa seu electrònica. En aquests moments, la majoria de tràmits ja es poder realitzar electrònicament, des de la sol·licitud d’inscripció o de baixa al cens de població, la sol·licitud d’inscripció al cadastre o d’ocupació de la via pública, que és la gestió més demanada per les empreses.
El conseller de Digitalització, Roc Viñals, ha afirmat que “l’objectiu és fomentar els tràmits en línia, ja que eviten desplaçaments i és molt més còmode per als ciutadans. Per tant, esperem acabar d’incorporar en breu tots els tràmits al catàleg en línia”. D’altra banda, les persones que ho desitgin poden fer la sol·licitud per rebre les notificacions dels diferents tràmits del Comú de la Massana de forma electrònica. Per poder acollir-se a aquest sistema, es pot signar l’autorització al Servei de Tràmits o bé en línia,.
Per poder rebre les notificacions electròniques cal disposar del certificat digital que emet el Govern i que es pot tramitar a Tràmits. És important verificar que l’adreça electrònica que apareix és correcta, perquè és on la persona rebrà la notificació. Les empreses i societats ja reben de forma automàtica les notificacions electròniques, ja que així ho marca el Codi de l’Administració. Aquest nou sistema de comunicació de les notificacions electròniques permetrà escurçar els terminis, ja que es genera l’enviament en el mateix moment de la signatura del decret de resolució del tràmit corresponent.