PUBLICITAT

Andorra la Vella

El pont de la Puríssima dinamitza les compres de Nadal a Andorra

Les vendes han superat les del ‘Black Friday’, però els botiguers tenien unes expectatives més altes

Per Anna Casanova

L’avinguda Meritxell ahir.
L’avinguda Meritxell ahir. | A.C.

L’obertura de les botigues durant el Pont de la Puríssima ha tingut «molta activitat». Així ho van assegurar ahir els comerciants del país, que ja han pogut embolicar els primers regals de les festes. «La majoria de turistes han aprofitat per anar avançant les compres nadalenques», va apuntar el responsable de Douglass, David Monzo, que alhora va explicar que l’article més venut a les perfumeries han estat els estoigs regal amb crema i fragància. A les botigues d’esport, però, el producte estrella d’aquest any és el material per jugar a pàdel, seguit dels accessoris de tenis i golf. La venda de roba d’hivern, principalment guants, gorros i bufandes, ha estat igual de positiva, sobretot en les cadenes de roba. En aquest sentit, el fred ha ajudat una mica. No obstant això, la pluja a les cotes baixes i la neu a les altes, ha estat un factor que ha afectat puntualment a les vendes, sobretot en els espais més allunyats del centre.

Per la seva banda, el Poblet de Nadal ha contribuït a portar a molts turistes als carrers més cèntrics, ja que aquests dies de festa, moltes persones s’han apropat a les zones comercials, ja guarnides. Un altre dels atractius de la capital és l’enllumenat, que també llueix a les avingudes principals amb diferents figures perquè els visitants puguin passejar, fer-se fotografies amb la decoració i aprofitar per comprar. A més, el fet d’obrir els matins del cap de setmana ha contribuït, ja que és quan s’ha registrat un públic amb més ganes de comprar. El bon estat de la neu a les estacions més properes, però, ha estat el principal incentiu per l’arribada de persones al Principat.

Durant aquests dies, la nacionalitat predominant de turista ha estat l’espanyola, amb molts visitants catalans. Com sempre, també s’ha notat l’afluència de francesos, tot i que en menor grau perquè a França no era festiu. 
D’altra banda, si bé les vendes han incrementat excepcionalment durant aquests dies, fins i tot més que durant el Black Friday, els comerciants tenien unes expectatives més altes, que finalment no s’han pogut complir. Quant a les previsions per als pròxims mesos, els botiguers preveuen que la campanya de regals de Nadal serà «bona», però tampoc superarà les de les temporades prepandèmia. Tot i així, van indicar que després del desembre tornarà a caure la venda al detall, que es mantindrà fins a finals de l’hivern. 

Amb tot, aquest pont ha marcat les sensacions de com anirà l’hivern: amb «optimisme», però sense «fer-nos il·lusions», van remarcar els diferents comerciants. Un hivern que estirà marcat per la crisi energètica i un context econòmic complicat.

Mobilitat

Pel que fa a la circulació, durant la Puríssima s’han detectat fortes retencions en moments clau del matí, i a les sortides de la feina, ocasionades principalment pel gran volum de turistes que s’han mobilitzat pel país, però també a causa de la presència de neu a la calçada en algunes parròquies. Amb tot, la frontera hispanoandorrana, l’avinguda Tarragona, l’entrada a la Massana i el centre de Sant Julià de Lòria han estat els punts amb més acumulació de trànsit.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT