PUBLICITAT

Andorra la Vella

Els usuaris de Nadal demanen el bus nocturn entre setmana

Gabriel insisteix que hi ha manca de comunicació entre el Govern i la corporació

Per Pol Forcada Quevedo

El director general d’Autocars Nadal, Bartumeu Gabriel, ahir.
El director general d’Autocars Nadal, Bartumeu Gabriel, ahir. | Autocars Nadal

Els usuaris de la Línia 1 i del Bus Exprés proposen el retorn del bus nocturn, segons una enquesta realitzada per Autocars Nadal. En aquest sentit, també demanen que al cap de setmana aquest servei passi cada 20 minuts i comenci a circular més d’hora. El director general d’Autocars Nadal, Bartumeu Gabriel, va explicar que aquest és un tema que «vam tractar en la darrera comissió», però que per dur-lo a terme «necessitem més informació sobre quines són les necessitats». Relacionat amb això, Gabriel va assenyalar que cal tenir més dades per poder valorar, juntament amb el Govern, quin tipus de freqüències i quants autocars posar per «poder donar un bon servei». «No volem començar a posar busos i que després no hi hagi la gent que havíem previst», va afegir. A més, el director general d’Autocars Nadal va denunciar la manca de comunicació entre la companyia i l’Executiu. 

Una altra de les demandes dels usuaris i una de les principals causes d’insatisfacció és augmentar l’assiduïtat dels busos, particularment en hores de més afluència i els caps de setmana. Així, Gabriel va fer èmfasi en el fet que «hem pres molta atenció en les puntes de més demanda i aquí sí que volem valorar augmentar les freqüències», també demanant «paciència» en les estones d’espera. 

Durant les seves declaracions, el director general d’Autocars Nadal va destacar l’actual problemàtica per trobar conductors, un afer «que no és només d’Andorra, també generalitzat a Europa». Ara mateix, la companyia necessita «entre set i 10 conductors» i per això «estem pensant en contractar gent de fora per cobrir almenys la temporada» d’hivern. Per aquest motiu, va celebrar la iniciativa del Govern de reduir el termini d’un any a 15 dies per canviar de la llicència D1 a D2, però encara estan a l’espera que aquesta mesura es faci oficial. Preguntat per si aquesta facilitat de reduir el termini podria suposar un problema, Gabriel va assenyalar que els conductors normalment, «si poden conduir un D1 són capaços de conduir un D2». Això sí, «els faltarà prendre les mides i aconseguir experiència». A més, va afegir que molts conductors de fora tenen l’experiència als seus països d’origen, «però aquí no poden exercir per aquesta reglamentació». 

Tornant als resultats de l’enquesta, s’ha extret que gairebé un 25% dels usuaris que han utilitzat l’L1 o el Bus Exprés s’han incorporat després de fer aquest servei gratuït. D’altra banda, la nota mitjana dels enquestats posatada als horaris ha estat de 6,48 sobre 10, un lleuger augment envers l’any passat, quan va ser de 6,38. 

Respecte als itineraris, han rebut un 7,10. En aquest sentit, les principals demandes han estat allargar la línia fins a Encamp o la Massana o, alternativament allargar les línies L2, L5 i L6 fins a Sant Julià de Lòria. També s’ha valorat l’estat dels vehicles amb un 7,36 sobre 10. 

Finalment, l’actitud del conductor rep un 7,08, una nota superior a la de l’any passat (6,69). A més, el 79,73% dels enquestats fan servir la targeta física mentre que un 7,66% fan servir sempre l’aplicació. La resta, un 13,51%, mostra indistintament la targeta i l’app.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT