PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Andorra registra xifres rècord amb més de 9 milions de pernoctacions

Uns 3,5 milions de persones van visitar el país durant l’estiu, un 34% més que al 2021

Per El Periòdic

Jordi Torres i Betim Budzaku, durant la roda de premsa d’ahir.
Jordi Torres i Betim Budzaku, durant la roda de premsa d’ahir. | SFGA/JAViladot

Quan encara falten gairebé dos mesos per finalitzar l’any, el volum de les pernoctacions al país han augmentat un 165% en relació amb l’any 2021, i en comparació amb el 2019, ja se superen en el 12%. En concret, s’han comptabilitzat fins al 30 de setembre un total de 9.079.000 pernoctacions, una xifra que el Principat mai havia assolit.

El ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, juntament amb el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, van explicar ahir les dades turístiques obtingudes fins al mes de setembre d’enguany, així com el balanç de la campanya d’estiu i de l’Andorra Taste. Més al detall, quant a xifres globals, entre l’1 de desembre del 2021 i el 30 de setembre del 2022, Andorra va rebre 3.034.749 turistes, el que suposa un increment d’un 133% respecte a la xifra de turistes de l’any anterior. 

Per aquest 2022, si es continua amb les tendències de creixement dels anys anteriors a la pandèmia, s’estima superar la xifra global anual de les pernoctacions al país fins a aconseguir un total de 9.805.011 nits, un 133,5% més que durant el 2021, i que arribaria a batre rècords històrics. Tanmateix, s’espera un increment en el nombre de turistes anuals d’un 103,2% en relació amb el 2021, arribant als 3.409.318.

Pel que fa al balanç de la campanya d’estiu, un total de 3.521.080 de visitants van acudir al país des de l’1 de juny al 30 de setembre, un 34% més respecte a l’estiu passat. Aquest augment es veu també reflectit en el nombre de pernoctacions, assolint un total de 3.662.320 nits, el que suposa un 38% més que l’any 2021. Per tant, i continuant en la línia anual, es constata aquesta recuperació del turisme, que cada cop pernocta més nits al país.

La nova campanya de comunicació Atypical Andorra d’estiu es va articular a mercats propers com Espanya i França, a través de set grups de televisió nacional, ràdios, i premsa escrita i digital. Aquesta tenia la voluntat de donar a conèixer tota l’oferta turística d’estiu del país, tot posant en relleu l’oferta de natura on s’inclouen les rutes Macarulla, els esdeveniments esportius i els esdeveniments culturals. També es va activar una campanya de comunicació a set mercats llunyans com: Regne Unit, Irlanda, Bèlgica, Països Baixos, Alemanya, Italià i Suècia.

Es tracta d’una de les campanyes més potents en l’àmbit en línia que s’ha dut a terme fins ara, on s’ha obtingut més de 257 milions d’impressions i més de 14,5 milions de visualitzacions de tots els vídeos de campanya. A més, la creativitat d’aquesta campanya ha estat reconeguda amb el primer premi dels Kantar Creative Efectiveness Awards 2022, com el millor espot publicitari del 2022. 

Respecte a l’Andorra Taste, el congrés va reunir 40 ponents restauradors i productors, dels quals 15 eren andorrans i 25 internacionals, que provenien de diferents països on es treballa la cuina d’alçada com: Espanya, Suècia o Colòmbia, entre altres.

Les jornades professionals, que van durar tres dies, van aplegar un total de 976 persones. En concret, 692 usuaris es van inscriure a la plataforma per seguir l’esdeveniment en línia, i la resta, 284 congressistes, van assistir presencialment. D’altra banda, les jornades populars van ser tot un èxit. Prova d’això, és que els 16 participants andorrans, entre ells 13 restauradors, dos pastissers i un espai gastronòmic, van distribuir un total de 13.767 tapes i 8.055 begudes.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT