PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Els vehicles híbrids són la primera opció a la Fira d’Andorra la Vella

Malgrat això, les vendes directes es redueixen per la manca de subministraments d’algunes marques

Per Àlex Pont

Els estands de les marques d’automòbils de la Fira d’Andorra la Vella, el darrer cap de setmana.
Els estands de les marques d’automòbils de la Fira d’Andorra la Vella, el darrer cap de setmana. | Comú d\'Andorra la Vella / Tony Lara

Els vehicles altament eficients i, en concret, els híbrids, són les principals opcions d’interès de tots els assistents que van acudir als estands d’automòbils de la Fira d’Andorra la Vella el cap de setmana passat. De la mateixa manera, els cotxes 100% elèctrics i els elèctrics endollables van gaudir d’una gran atenció per part dels compradors. Així ho va destacar el president de l’Associació d’Importadors de Vehicles d’Andorra (AIVA), Carles Sansa, assenyalant que «cada cop es nota més l’atenció del públic a la mobilitat sostenible tenint en compte que els hidrocarburs arribaran al límit de la seva explotació».

Fent un resum general de les parades de les marques automobilístiques, Sansa va fer una valoració general positiva sobre el desenvolupament de la fira i el nombre de visites als estands. Malgrat això, va indicar que en la majoria dels casos es va dur a terme un primer contacte entre comprador i proveïdor, mentre que les operacions directes van quedar en segon pla en comparació amb l’any passat, en què van ser superiors. De fet, Sansa va manifestar que, de moment, no es pot extreure cap dada concreta sobre el nombre d’operacions de compravenda que van tenir lloc a la Fira, però «durant les pròximes setmanes es farà el degoteig de matriculacions provinents dels contactes realitzats per fer-nos una idea aproximada de l’impacte que ha tingut».

Entrant al detall de les causes d’aquest decreixement de les vendes directes, Sansa va apuntar a les circumstàncies actuals de manca de subministrament d’algunes marques i models de vehicles. Igualment, va emfasitzar que l’augment del preu dels materials de fabricació, juntament amb l’encariment dels hidrocarburs (enfocat als cotxes de combustió) i les tarifes de l’electricitat (enfocat als cotxes que no emeten gasos contaminants) també contribueixen al fet que «els compradors dediquin més temps a pensar quin és el producte que més rendible els pot sortir a nivell econòmic».

D’altra banda, el president de l’AIVA va subratllar que l’absència del Pla Engega, el qual desenvolupa el reglament d’ajuts econòmics per a la mobilitat elèctrica, l’eficiència energètica i la seguretat del parc automobilístic, dificulta la promoció dels vehicles de zero emissions de CO2. La partida pressupostària que va dedicar el Govern per a enguany era de 800.000 euros i tenia el 15 de novembre com a data de venciment, però els recursos s’han esgotat prèviament. En aquest sentit, «moltes operacions queden aparaulades a l’espera de què s’activi el nou Pla Engega», va afirmar Sansa, alhora que va augurar que cap a la primavera de l’any que ve es tornaran a reactivar les subvencions i els ajuts, «però tot depèn dels pressupostos i de la voluntat política per fomentar el transport sostenible».

Quant a la venda de vehicles convencionals de combustió en el context de la Fira, Sansa reconeix que els vehicles amb motor de gasolina continuen mantenint l’hegemonia per sobre dels de dièsel, principalment, per la diferència en el preu d’ambdós tipus d’hidrocarburs. A banda, la venda d’automòbils continua en la mateixa dinàmica que en les edicions anteriors. «No per produir-se la fira augmenten les vendes d’una marca en concret, sinó que hi ha molta varietat d’interessos com passa cada any», va assenyalar Sansa.

Fent referència a la nova ubicació de l’esdeveniment en el futur recinte multifuncional, el president de l’AIVA va admetre que aquest indret «continuarà significant un pol d’atracció rellevant, tant en l’àmbit de país com en les zones adjacents al Pirineu». Malgrat tot, «el temps dirà com evoluciona l’afluència de gent en la Fira tenint en compte la diferenciació sectorial dels productes i serveis que s’ofereixen», encara que l’anhel dels organitzadors i els col·laboradors és «fer créixer l’oferta i la demanda i despertar el mateix interès en aquesta trobada», va afirmar Sansa.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT