Canillo
Grandvalira preveu l’arribada de 130.000 visitants durant l’estiu
La direcció destaca que la facturació entre el juny i l’octubre és bona, però «es pot millorar»
Grandvalira preveu un creixement de visitants durant la temporada d’estiu d’aproximadament un 5%, la qual cosa suposaria un còmput total de 130.000 usuaris entre els mesos de juny i octubre, just abans de donar la benvinguda a l’etapa hivernal. Així ho van destacar els directius de les estacions de muntanya durant la presentació de la temporada d’estiu d’enguany amb la finalitat de donar el tret de sortida a les novetats en les activitats dels dominis, tant de Grandvalira com d’Ordino Arcalís. En aquest sentit, el director general de Grandvalira Resorts, Juan Ramón Moreno, va assenyalar que l’ampliació de l’oferta «es tracta del conjunt de propostes més complet que ha vist la temporada estival a Andorra».
Amb relació a les xifres de facturació, el director de desenvolupament de negoci de Grandvalira Saetde, Xavier Salinas, va indicar que, a excepció de l’aturada per la pandèmia del coronavirus, els registres a l’estiu «han estat bons i l’any passat vam obtenir beneficis, però es pot millorar». És per aquesta raó que el director general de Grandvalira Ensisa, David Hidalgo, va manifestar que les inversions a la temporada del bon temps «cada cop estan més fonamentades en els resultats i tenen molt de sentit, perquè es tradueixen en més visites». Malgrat tot, la direcció va recalcar que la facturació dels pròxims quatre mesos tan sols conforma el 2% del Producte Interior Brut (PIB).
«Es tracta d’una nova prova sobre la voluntat de desestacionalització de l’activitat turística per afavorir una continuïtat del talent i els recursos humans que tan sols intervenen durant els mesos d’hivern», segons va indicar Salinas. Tot i això, Hidalgo va reclamar una «ferma col·laboració» entre les estacions, els comuns i el Govern per tal d’assolir unes xifres que consolidin, definitivament, el potencial d’atracció d’Andorra durant l’estiu, destacant que «estem començant a notar els canvis de preferències dels clients; ja no volen platja exclusivament».
Pel que fa a les novetats en les dues estacions de muntanya, la directiva va destacar, per una part, tres noves activitats al Mon(t) Magic Family Park del sector Canillo. En aquest espai, a part de les activitats ja existents, es posarà en funcionament el QuickFlight, un salt des d’una plataforma de set metres situada just al costat de les plaques de salt del BigAirBag. De fet, les instal·lacions, que estaran a punt a finals de juny, seran una ampliació de la plataforma ja existent, i en aquest cas, s’equiparà als usuaris amb un arnès de cintura per a dur a terme el salt. D’altra banda, Grandvalira estrenarà les Red Shark, unes bicicletes que es col·loquen damunt d’una taula similar a les de paddlesurf, de manera que els usuaris podran experimentar la sensació de pedalejar per sobre de l’aigua. La tercera novetat seran les Push Bikes, que consisteixen en diferents circuits de bicicletes sense pedals per a infants d’entre 3 i 5 anys. Amb relació a Ordino Arcalís, l’estació incorpora la bicicleta elèctrica a la seva oferta amb un seguit de circuits per la zona de la Coma.
Fent referència a la innovació gastronòmica, el director general d’Ensisa va destacar positivament el ritme de reserves «d’un contingent important de turistes de proximitat». En aquest sentit, Hidalgo va indicar que «al llarg d’aquest estiu confiem poder repetir l’èxit del passat; les reserves, de moment, així ho confirmen». Finalment, Salinas va dir que Grandvalira «és un destí gastronòmic durant l’estiu» gràcies a l’oferta de «primer nivell», com ara «el restaurant del Llac dels Pessons, un dels punts més emblemàtics de l’estació».