PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Andorra Turisme destina més de dos milions a la campanya d’estiu

L’estratègia comunicativa s’estendrà a través de nou països europeus per tal d’atraure més visitants

Per Àlex Pont

El ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, en la presentació de la campanya d’estiu d’Andorra Turisme, ahir.
El ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, en la presentació de la campanya d’estiu d’Andorra Turisme, ahir. | SFGA / CESTEVE

Andorra Turisme destinarà més de dos milions d’euros a la campanya de màrqueting i comunicació de la temporada d’estiu per la promoció de les activitats turístiques i l’atracció de nous visitants al Principat. En concret, la quantitat aportada directament per part de l’organisme és de 2.177.000 euros, mentre que la contribució d’empreses col·laboradores com National Geogrpahic, Disney i els operadors turístics arriba al voltant dels 395.000 euros. Aquesta acció publicitària pretén fer créixer l’explotació del mercat a l’estiu, que durant els últims anys (exceptuant la parada de la pandèmia), està «deixant de ser una temporada baixa per convertir-se en una època molt atractiva pels visitants», segons va declarar el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.

Seguint la línia promocional del sector turístic, el ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, va recalcar l’increment del 3,5% del turisme durant la temporada d’hivern i va assenyalar que la col·laboració entre el sector públic i privat «és la clau per aportar un toc fresc i innovador per posar en relleu activitats que van més enllà de la neu». Sota el nom d’Atypical Andorra, la campanya pretén arribar a un total de nou països: Regne Unit, Irlanda, els Països Baixos, Bèlgica, Alemanya, Itàlia, Suècia, Espanya i França.

Pel que fa a l’estratègia comunicativa en si mateixa, el camí dels promotors consisteix a vendre una visió del Principat com un lloc diferenciat amb valors afegits que giren al voltant «del 90% de territori natural que ens caracteritza», va indicar Budzaku. En aquest sentit, va destacar algunes de les activitats que es volen potenciar durant la temporada de bon temps, com el patrimoni, amb les passejades per les construccions romàniques, el cicloturisme per les etapes en què transcorre el Tour de France o bé les activitats d’escalada, senderisme i el shopping. La campanya, segons va explicar el director general d’Andorra Turisme, «es prolongarà en el temps fins a dos anys i conviurà amb les estratègies promocionals que es faran durant la temporada d’hivern». Al seu torn, Torres va afegir que «s’espera que s’incrementi entre un 3 i un 5% l’afluència de visitants durant l’estiu després d’aquesta etapa de sequera que ha suposat la pandèmia».

D’altra banda, es va posar especial èmfasi en l’impacte digital de la campanya publicitaria. Així, Andorra Turisme posarà en marxa a partir de demà una nova pàgina web remodelada en què figuraran les principals atraccions turístiques estacionals i els esdeveniments culturals, musicals, gastronòmics i esportius més rellevants per facilitar la difusió de les promocions i arribar a tot el públic d’una manera «més eficient, ja que la major part dels usuaris consumeixen informació mitjançant els telèfons mòbils», segons va assenyalar la directora de Màrqueting i Comunicació d’Andorra Turisme, Noemí Pedra. A més a més, va destacar la valoració de l’organització d’anàlisi de dades Kantar Media que «ha subratllat la bona qualitat de la nostra estratègia comunicativa en el seu desplegament internacional».

Al seu torn, Budzaku va remarcar la importància d’esdeveniments exclusius com el Cirque du Soleil com a valor afegit «per eixamplar l’experiència del turista el màxim possible en el temps i difondre el missatge que Andorra acull una actuació prèmium personalitzada». També va indicar que, segons el retorn dels hotels i els allotjaments turístics, s’espera que el Principat aculli «entre 88.000 i 100.000 visitants a les funcions que es realitzaran al llarg de juliol», amb la qual cosa, Andorra Turisme, espera que se superin les xifres registrades durant el 2019.

Finalment, el ministre de Turisme va incidir sobre els nous impostos que afectaran el sector durant la temporada d’estiu. En aquest sentit, va recalcar que la taxa turística entrarà en vigor l’1 de juliol i «si no hi ha cap novetat, es votarà al Consell General el 9 de juny», tot i les reivindicacions d’ajornar la implementació fins passat l’estiu per part dels hotelers. També va destacar que durant els pròxims dies es donarà a conèixer un nou esdeveniment gastronòmic que es durà a terme la segona quinzena de setembre. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT