PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El Govern insta les companyies d’autobús a presentar un recurs

Les empreses de transport confien en els experts per solventar la problemàtica de la retribució

Per Àlex Pont

El secretari d’Estat d’Economia, Èric Bartolomé, després de la reunió de la taula de mobilitat.
El secretari d’Estat d’Economia, Èric Bartolomé, després de la reunió de la taula de mobilitat. | SFG/JAVILADOT

El secretari d’Estat d’Economia, Èric Bartolomé, va insistir ahir que les companyies d’autobús haurien d’acceptar la retribució que se’ls ofereix actualment des del Govern per suplir la rebaixa de tarifes dels abonaments a 30 euros, però «si ho creuen oportú, que presentin un recurs purament administratiu amb noves proves que puguin justificar un altre criteri de càlcul». D’aquesta manera, l’Executiu es nega de nou a reconèixer la xifra de 260.000 euros que reclamen des de Coopalsa sota el pretext d’entrar en fallida si no reben aquesta quantitat de diners. De fet, Bartolomé va destacar que «el càlcul es fa mitjançant un sistema pre establert» i va instar les companyies de transport, Coopalsa i Nadal, a «presentar les factures amb la finalitat de realitzar els pagaments per tal d’alleugerir la tensió de la tresoreria causada per la pandèmia». Si continua aquesta situació de desacord, el Govern podria acabar dipositant els diners a la Batllia, però el secretari d’Economia va destacar que «no tenim un calendari per a això».

D’altra banda, el president de Cooperativa Interurbana i gerent de Coopalsa, Gabriel Dallerès, va assenyalar que «hem de trobar la manera de quantificar la compensació per tal que totes les parts involucrades estiguem d’acord». Davant la problemàtica sorgida per la xifra de la compensació que l’Executiu ha d’abonar per llei a l’UTE després de la baixada de tarifes que van dur a terme fa quatre mesos, Dallerès confia que els experts que realitzen els estudis de les xifres de la compensació per a cada una de les parts involucrades es posin d’acord per solucionar el que va titllar de «problema tècnic». El president de Coopalsa va assegurar que les converses segueixen obertes, però encara no s’ha trobat una xifra en comú que satisfaci  tothom i que segueixi la norma vigent tenint en compte el plec de bases i tots els paràmetres legals.

D’aquesta manera, tant el Govern com Coopalsa estan d’acord amb la rebaixa de tarifes i la retribució que esdevé d’aquesta mesura, però la problemàtica recau exclusivament en l’import. De moment, «els nostres experts avalen la xifra de 260.000 euros que nosaltres reclamem, però encara no hem rebut cap notícia per part de l’Executiu», va afirmar Dallerès. A més a més, va indicar que «si els experts que facin l’estudi de les xifres per part del Govern i els nostres troben un import en comú que sigui diferent del que ja hem esmentat, accediríem a acceptar el tracte; tot i això, no creiem que els números difereixin gaire del que ja hem posat a sobre la taula».
 
Les companyies de transport creuen que un dels principals causants de la problemàtica va ser l’interval de temps que va transcórrer entre la posada en marxa de la rebaixa de les tarifes i l’anunci de la compensació. «No hauríem tingut tants problemes si la informació hagués estat clara i fluida des del primer moment», va dir el gerent de Coopalsa.

Pel que fa al transport internacional de viatgers i els passatgers de tipus discrecional, el Govern obre la porta a «ocupar el 100% de la capacitat dels vehicles de transport», tal com va afirmar ahir Bartolomé després de produir-se la taula de mobilitat i reunir-se amb els responsables del sector. El secretari d’Economia va destacar que el motiu pel qual aquesta mesura es pot dur a terme és perquè «es pot garantir la traçabilitat dels usuaris; un argument per part de les companyies que trobem molt vàlid per a l’ampliació de la capacitat del servei i que estudiarem». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT