PUBLICITAT

Andorra la Vella

Andorra promocionarà en l’Expo Dubai les oportunitats del país

El Principat aportarà 150.000 euros mentre que l’organització cobrirà els 1,5 milions de logística

Per Lídia López

Jordi Gallardo i Marc Galabert, en un moment de la connexió amb Jordi Canut.
Jordi Gallardo i Marc Galabert, en un moment de la connexió amb Jordi Canut. | SFGA / JAVILADOT

L’Expo Dubai 2020 s’acosta i Andorra està enllestint els preparatius per prendre’n part. Així ho van compartir el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, i el secretari d’Estat de Diversificació Econòmica i també comissari general del Pavelló d’Andorra, Marc Galabert, en una presentació on van compartir els elements principals de la participació del Principat en aquest esdeveniment. En aquest sentit, el ministre va exposar els tres grans objectius a assolir en el marc de l’exposició universal: promocionar les oportunitats econòmiques d’Andorra «en un context global d’inversió»; posicionar Andorra com un living lab d’innovació oberta; i presentar les estratègies de sostenibilitat de l’economia andorrana. I és que, els tres eixos que centren l’Expo Dubai 2020 són l’oportunitat, la mobilitat i la sostenibilitat. «És el millor aparador possible, i també el més òptim i intens», va puntualitzar Gallardo, que va afegir que «permetrà a la delegació andorrana explicar què és Andorra i les seves oportunitats de cara a empresaris i emprenedors», a la vegada que permetrà situar el Principat com «un país model de creixement econòmic i sostenible».

Per la seva banda, Galabert va descriure la situació del Pavelló d’Andorra i els elements que oferirà. En el conjunt del recinte, l’exposició andorrana se situa en l’àrea de la sostenibilitat, i tindrà a Geòrgia, Bahamas i Cuba de veïns. Constarà d’un pavelló de 200 metres quadrats dividits en dues plantes, la primera per a l’exposició com a tal, i la superior per a despatxos, eines informàtiques i sales de reunió. La zona expositiva andorrana ha guarnit la seva entrada amb un videomapping que «mostra l’essència del país i els seus detalls culturals». Al bell mig, presidirà l’espai una maqueta de 12 metres quadrats del país, per poder situar geogràficament el Principat. Així mateix, també es disposaran pantalles que projectaran informació sobre projectes d’innovació, oportunitats i polítiques de sostenibilitat, i de quatre ulleres de realitat virtual per traslladar experiències locals com el bike park de Vallnord, l’esquí de muntanya, o les compres per Vivand. Per cloure el pavelló, hi haurà una pantalla gegant amb forma de mitja lluna on es promocionaran els darrers elements atractius d’Andorra, i finalment, se situarà un últim aparador on se sortejarà un viatge al Principat entre tots els visitants. De fet, per conèixer l’actualitat in situ, Gallardo i Galabert van connectar en directe amb Jordi Canut, director del pavelló que ja és a Dubai supervisant la posada en marxa. «Estem treballant de valent per poder obrir les portes l’1 d’octubre», va declarar Canut per videoconferència, a la vegada que va considerar que «és un pavelló força interactiu i audiovisual» que «donarà imatge de modernitat i innovació».

Dia nacional d’Andorra 

Un dels plats forts de la cita són les celebracions, durant pràcticament tots els dies d’exposició, del dia nacional de cada país. Es tracta d’una iniciativa que, segons Galabert, sorgeix perquè «el govern emiratià busca una relació més estreta amb cada país». En el cas d’Andorra la jornada s’haurà de compartir amb el Canadà, i se celebrarà el 28 de gener. Tal com va incidir el ministre, en aquest dia, el Principat podrà protagonitzar una conferència enfocada a promocionar les oportunitats d’inversió i el procés de diversificació econòmica del país, es durà a terme una reunió bilateral entre els Emirats Àrabs Units i Andorra, i es farà una representació cultural mitjançant una actuació de l’esbart. A més, coincidint amb aquesta data, el Govern també està organitzant una «missió empresarial» amb empreses andorranes entre els dies 25 i 29 de gener, per tal «d’explorar les oportunitats del mercat de l’Orient Mitjà».

I en relació amb el cost del projecte, el titular de Presidència, Economia i Empresa va posar en relleu que gran part de la participació andorrana se sustenta mitjançant l’aportació d’1,5 milions d’euros per part de l’Expo Dubai destinats al pavelló, el suport logístic, la celebració del dia nacional i les accions de comunicació, mentre que Andorra haurà de fer front a 150.000 euros de material expositiu i promocional, complements salarials i part de la celebració del dia nacional. L’Expo Dubai 2020 obrirà portes l’1 d’octubre del 2021 i s’allargarà fins al 30 de març del 2022. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT