PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Els taxistes estan preocupats per l’autobús a la demanda

Les entitats asseguren que la nova tarifa mensual del bus no els afectarà

Per Laia Bautista

Un taxi a la parada del carrer Josep Rossell Calva.
Un taxi a la parada del carrer Josep Rossell Calva. | Maricel Blanch

El bus a la demanda preocupa als taxistes. Així de contundents van ser tant el president de l’Associació de Taxistes Andorrans (ATI), Marcio Pereira, com el president de l’Associació de Taxistes Interurbans (ATI), Pau Vaño. A més, ambdós van estar d’acord en el fet que la nova tarifa mensual per a l’autobús no els perjudicarà en el seu àmbit. 

Per als taxistes del país el bus a la demanda és un servei «similar» als taxis, perquè «la seva funció és anar a buscar i a deixar a la persona d’un lloc en concret a un altre», va argumentar el president d’ATA. En la mateixa línia, des de l’ATI van assegurar que, des del seu punt de vista, «no fan ús d’un autobús, sinó d’una mena de furgonetes de nou places que molts dels seus companys taxistes també tenen». Pereira va assegurar que parlaran amb els comúns d’Escaldes-Engordany i de Canillo per demanar-los-hi per què han vist la necessitat de posar autobusos a la demanda, a més de plantejar a les corporacions si la funció que fa aquest nou servei públic també la poden fer els taxis amb menys despeses. En la mateixa línia, va destacar que amb aquest nou transport «hem vist una davallada en els clients dels sectors de Canillo, Soldeu i el Tarter».

Taxi Clic/ En un altre ordre de les coses, l’ATA va explicar que gràcies a la nova aplicació va augmentant «a poc a poc» la demanda de taxis, tot i que consideren que encarà és massa aviat per a poder veure l’efecte que està causant aquesta nova eina. El president de l’ATA va explicar que tot i que actualment encara els demanen més per telèfon, augura que «de cara a l’hivern molta gent ja sol·licitarà un taxi amb l’app». Ara bé, des de l’ATI van assegurar que van utilitzar durant sis anys l’app de taxi clic, però com que l’ATA va voler «apropiar-se» d’aquesta aplicació, van haver de canviar-se a dues altres que actualment són: taximés i fidetaxi.

Unificació/ En aquest sentit, Vaño va reiterar que considera que «s’han d’unificar els diferents grups de taxis del país» i va reincidir en la idea que només hi hagués una única central gestionada pel Govern. A més, va assegurar que actualment són gestionades pels interessos interns dels taxistes i va insistir sobre «la ineficàcia i la lentitud de tenir diverses centrals de taxistes a Andorra, el que perjudica les necessitats dels clients». D’altra banda, el president de l’ATA va recordar que la seva associació no és partidària d’aquesta idea i va assegurar que «la gestió d’avui en dia és òptima».

PUBLICITAT
PUBLICITAT