PUBLICITAT

Andorra la Vella

La localització concreta de l’aeroport se sabrà al març

Els informes tècnics han de dirimir la viabilitat a Grau Roig

Per Anna Ribas

La zona aproximada on es vol contruir l’aeroport.
La zona aproximada on es vol contruir l’aeroport. | MARICEL BLANCH

La Cambra de Comerç considera que apostar per les comunicacions entre altres països és clau pel que fa al comerç. D’aquesta manera i en l’àmbit del Pla de Desenclavament, l’entitat preveu acabar a finals del mes de març els estudis necessaris perquè l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA) pugui emetre una valoració definitiva sobre la possibilitat tècnica real d’un projecte d’aeroport a Grau Roig. També es duran a terme els estudis de viabilitat econòmica.

«Ara estem amb l’estudi de la ubicació exacta i l’espai que ha d’ocupar. Estem treballant amb diverses opcions perquè hi ha una normativa de l’EASA que estableix unes mesures estàndard i que després s’han d’adaptar, en aquest cas, al que seria un aeroport de muntanya. Nosaltres estem intentant retallar la distància de la pista perquè hi hagi menys impacte visual», exposava el president de l’entitat, Miquel Armengol.

«Poder connectar Andorra amb el món a través de l’aviació no és un caprici, és una necessitat. A Europa s’està entrant en una altra crisi, i nosaltres depenem dels 300 quilòmetres del voltant. Per això hem d’anar a buscar altres turistes», afirmava amb contundència. Tot i això, va expressar que s’ha d’anar més enllà i que l’infraestructura en si no és suficient: «L’aeroport és un complement, s’ha de millorar la formació dels treballadors, oferir productes diferents... El turisme de luxe no vol fer tres hores de cotxe ni passar una duana. I, encara que tinguis l’aeroport, si al darrere no dones un servei de qualitat, l’efecte serà contrari perquè, a sobre, hi haurà mala publicitat».

Paral·lelament, la Cambra està analitzant la viabilitat de diversos projectes de connexions ferroviàries amb l’objectiu d’enllaçar Tolosa-Andorra-Barcelona.

PUBLICITAT
PUBLICITAT