Search
Close this search box.
Cada cop s’amplia més el debat sobre el pes de les noves tecnologies en la societat actual. Els experts mostren com des de ben petits els nens i nenes d’aquest nou món s’endinsen en els aparells electrònics i els fan anar com si d’una senzilla joguina es tractés. Aquest fet és cada cop més evident, i moltes escoles aposten per un nou model educatiu i nous estris amb els que desenvolupar els coneixements dels més petits. L’Escola Pau Claris, de la Seu d’Urgell, n’és un clar exemple. Un grup d’alumnes d’aquest col·legi ha guanyat el segon premi del concurs escolar sobre tecnologia celebrat a Barcelona, el Mobile Learning Awards. 
 
Des del centre escolar guanyador expliquen que «l’aula d’informàtica deixa de ser la protagonista i els dispositius formen part del dia a dia de cadascuna de les aules, per a creacions individuals i col·lectives, cerques d’informació, presentacions, ús d’apps o bé codis QR”. L’escola es va presentar a dos dels àmbits d’aquest concurs. Per una banda, van aportar al Mobile History Map la georeferenciació d’un element emblemàtic de la ciutat on residien: la Catedral de la Seu d’Urgell.  Per una altra part, es van presentar a la categoria Micronarracions audiovisuals, amb diverses produccions, on l’alumnat del centre va mostrar l’ús que es fa dels dispositius mòbils a l’escola Pau Claris. És en aquesta segona categoria on el grup de nenes i nens de segon de primària de l’escola (l’Albert, l’Anna, la Carlota, la Laia i el Pau) van rebre el premi a mans de la consellera d’Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau. Aquest consta d’una motxilla i un Kano Kit per a cada participant i per al professor. A més d’un trofeu, un diploma i una aula robòtica Lego WeDo Scratch per a 12 alumnes del centre guanyador. 
 
Amb l’alegria d’haver guanyat i la satisfacció dels pares i professors vers els petits, el camí cap a casa es va fer d’allò més entretingut. Els alumnes no podien parar de mostrar el seu entusiasme. Aquesta eufòria però, no va minvar durant la festa que van fer després de recollir el premi, i és que aquest és important també per l’escola, ja que obtindrà així més aparells i tecnologies per poder seguir endavant amb l’emprenedor projecte d’introduir aquest món virtual al dia a dia dels nens i nenes del centre. Durant aquesta tercera edició del Mobile Learning Awards s’ha registrat una alta participació que es concreta en la presentació de 528 aportacions al Mobile History Map, 67 experiències educatives amb dispositius mòbils i 46 micronarracions audiovisuals. És important fer aquests concursos per encaminar als nens i joves cap a un bon ús de les noves tecnologies, i així ho comenta va l’organització, «la finalitat del concurs és apropar les possibilitats de la narrativa audiovisual als centres docents del servei públic del sistema educatiu de Catalunya mitjançant la tecnologia mòbil i un programari de fàcil accés. 
 

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu