PUBLICITAT

Salut mental

Salut llança una nova campanya per lluitar contra l’estigmatització de les malalties mentals

Un dels objectius és trencar els tabús que envolten la salut mental i apel·la a la ciutadania a parlar-ne sense por

Per Arnau Ojeda Garcia

La ministra de Salut, Helena Mas, i la secretaria d'Estat de Salut, Cristina Pérez, en la presentació
La ministra de Salut, Helena Mas, i la secretaria d'Estat de Salut, Cristina Pérez, en la presentació | ANA/E.M.

El Ministeri de Salut ha presentat aquest dijous una nova campanya per combatre l'estigmatització de les malalties mentals i les persones que en pateixen. Sota el lema 'Que la salut mental sigui tabú és una bogeria', la iniciativa pretén sensibilitzar la ciutadania sobre la importància de parlar obertament de la salut mental, prevenir l'estigma social i promoure tant la prevenció com la promoció d'aquest àmbit.

L'objectiu principal de la campanya és fomentar la detecció precoç, millorar l'accés als serveis de salut mental i garantir el respecte pels drets i la dignitat de les persones afectades. A més, es vol trencar els tabús que encara envolten aquestes patologies, fent una crida a la societat perquè parli de la salut mental sense por i ajudant a normalitzar-ne el debat.

La campanya s'ha llançat a les portes del Dia Mundial de la Salut Mental, que se celebra el 10 d'octubre, amb la voluntat d'aprofitar aquesta data per donar més visibilitat al missatge. La ministra de Salut, Helena Mas, ha destacat que “volem que l’octubre sigui el mes de la salut mental, on la gent pugui parlar-ne sense tabús ni embuts”. Tot i això, Mas ha subratllat que la campanya no es limitarà només al mes d'octubre, sinó que s'estendrà durant tot l'any amb accions que mantinguin viu el debat sobre la salut mental.

Pel que fa a la difusió de la campanya, la secretària d’Estat de Salut, Cristina Pérez, ha explicat que s'ha dissenyat des d'una perspectiva multiplataforma. La campanya inclourà publicitat en diversos mitjans de comunicació, així com en marquesines i autobusos vinilats del transport públic. Amb un cost de 4.500 euros per al disseny gràfic i la creativitat de la campanya, Mas ha reconegut que l'impacte immediat pot ser difícil de quantificar, però s'establiran indicadors per mesurar-ne l'abast, com el nombre de persones impactades i la distribució del material promocional. També es preveuen enquestes per avaluar l'eficàcia de la iniciativa.

Sense data concreta per a la Llei de l'oblit sanitari

Respecte al projecte de Llei sobre l'oblit sanitari, presentat pel grup parlamentari socialdemòcrata, Mas ha admès que encara no l'han revisat, però ha assegurat que "analitzarem la proposta". Pel que fa a la proposta de llei que impulsa el Ministeri de Salut, la ministra ha explicat que "els tempos de Govern són més lents del que voldríem" i que no es pot donar una data exacta per a la seva presentació, tot i que ha apuntat que serà "en els propers mesos".


LLEGEIX MÉS: El PS tramet a llei el dret a l'oblit sanitari per respectar la privadesa de les malalties


"No volem perjudicar els veïns"

En relació amb la reunió mantinguda dilluns amb els veïns de l'edifici Ròdol, Mas ha qualificat la trobada de "llarga i profitosa", deixant clar que l'objectiu no és perjudicar els veïns, però tampoc "comprometre el projecte" del Govern. Actualment, el Ministeri està analitzant la situació des del punt de vista jurídic i d'infraestructura, tot i que Mas ha reconegut que "és un assumpte complex".


LLEGEIX MÉS: Construir un accés independent, la solució proposada pels veïns de l'edifici Ròdol


 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT