Search
Close this search box.
Alba Cladellas Riera

Kike Gil

Emprenedor

CursosEcom és l’acadèmia número 1 a Andorra i Espanya en ecommerce i màrqueting digital

Kike Gil, més conegut a les xarxes com Kike GTR, és un emprenedor de 31 anys, nascut a Barcelona (Espanya) i resident a Andorra des del 2015, amb un llarg recorregut en el màrqueting digital i l’ecommerce. La seva acadèmia CursosEcom va néixer al Principat l’any 2019. Des d’EL PERIÒDIC hem volgut parlar amb ell per a conèixer més de prop qui està darrere de les seves formacions, ja convertides en referents en Ecommerce i Màrqueting Digital al país i també a Espanya.

–Ja fa uns anys que va decidir emprendre, però com va iniciar-se en el món del màrqueting digital i l’ecommerce?
–Tot va començar l’any 2012, quan vaig fer la meva primera pàgina personal de fitness a Instagram  on ensenyava el meu progrés muscular i també mostrava el que menjava (@kikegil92). A mesura que anava publicant contingut sobre fitness i dieta vaig anar creixent en nombre de seguidors i aquests em preguntaven què feia per a estar en forma. Arran d’aquests dubtes va ser quan vaig decidir crear un infoproducte, que consistia a oferir una dieta per a perdre greix i una altra per a muscular més ràpid, juntament amb un pla d’entrenament esportiu. El pack el venia per 50 dòlars i tot era a través del correu electrònic, ja que no tenia web. Aquest va ser el meu primer contacte amb la venda online.
A partir d’aquí ja vaig començar a fer més coses i vaig decidir crear una xarxa de pàgines d’Instagram entorn del sector del fitness, on vaig aconseguir tenir un total d’11 milions de seguidors. El meu objectiu, en un principi, era donar a conèixer els meus entrenaments i dietes a tot el món, majoritàriament als Estats Units. Amb aquestes mateixes pàgines d’Instagram vaig acabar donant servei a altres entrenadors personals i empreses del sector, com per exemple marques de suplements, roba esportiva, aplicacions d’entrenaments, etc. Seguidament, juntament amb les promocions, vaig començar projectes com marques de roba esportiva pròpia, tes per a aprimar i altres. Tots aquests negocis em van catapultar i ajudar a generar grans xifres.

–Va començar amb dietes i fitness, però què va venir després?
–El 2018 vaig crear una pàgina d’Instagram de cotxes (@kike_gtr), ja que l’automobilisme era i és la meva passió, el meu hobby. Paral·lelament a això vaig decidir obrir-me a càmera i començar a fer vídeos amb els meus cotxes per a YouTube. En fer-ho, vaig anar creixent en el sector, guanyar reconeixement i pujar de seguidors. Una inquietud comuna dels meus seguidors per aquell llavors era saber què és el que feia per a tenir aquests cotxes -igual que em va passar quan tenia la pàgina de fitness-. Al meu perfil, els seguidors veien cotxes exclusius i volien saber com els havia aconseguit; per aquest motiu vaig decidir crear una acadèmia el 2019, on explicava d’on vinc, què he fet i formar a la gent perquè facin el que jo faig. Bàsicament vaig suplir  la demanda que vaig percebre.

–Parli’ns sobre la seva acadèmia CursosEcom. Quin tipus de cursos ofereixen?
–CursosEcom és una acadèmia que neix per a donar resposta a totes les persones interessades a crear un negoci en línia. Som dos socis fundadors i un tercer en la integració logística. Cada un de nosaltres ve de diferents sectors dins el màrqueting i l’ecommerce i, partint de la nostra experiència, trajectòria i coneixement, ensenyem a persones a construir el seu negoci de venda online. Si hagués de definir el curs, ho faria dient que és una formació que ensenya a persones que comencen des de zero a construir la seva pròpia web i vendre productes sense necessitat de tenir un estoc o inventari de la manera més transparent possible, ja que ensenyem els nostres propis negocis. A més, també ens enfoquem en ensenyar publicitat orgànica i de pagament a diverses plataformes com Facebook, Instagram, TikTok i Google. El que atrau els alumnes és que per a fer els cursos no cal tenir coneixements previs, perquè ensenyem a fer-ho des de zero. 
Sobre els tipus de cursos, n’oferim dos. Un d’ells, molt resumidament, és l’explicació de com construir un negoci online; l’altre és encara més complet, ja que té una mentoria individual amb un membre de l’equip que té experiència i ha triomfat en el sector. La veritat és que estic molt orgullós de l’acadèmia que hem creat perquè hem aconseguit posicionar-nos com l’acadèmia número u a Andorra i Espanya en Màrqueting Digital i Ecommerce. Així ho manifesten els nostres alumnes, explicant que no hi ha cap acadèmia ni al Principat ni a Espanya que sigui com la nostra, que ofereixi aquesta infraestructura i que se’ls doni accés directe a la pràctica d’una manera tan transparent i directe al gra. A més, el que valoren molt les persones que fan la formació és que posem a la seva disposició la nostra estructura que actualment són més de 300.000 euros en estoc, un magatzem, treballadors i mentors.

–Ens ha parlat sobre com són els cursos, expliqui’ns quines són les seves sortides professionals.
–L’acadèmia té diverses sortides professionals, com poden ser portar publicitat a negocis tercers, saber captar clients pel teu propi negoci sigui de la naturalesa que sigui o la més comuna, que és construir un negoci de venda online de producte. Ells tenen l’opció de fer servir el nostre magatzem on disposem a hores d’ara d’estoc en  70 diferents productes prèviament provats per nosaltres i enviaments en 24/48 h al seu client final, però també els hi ensenyem a comprar des de la Xina per exemple i vendre el producte al seu client final.

–Quin és el perfil dels alumnes que fan la formació? És necessari tenir coneixement previ del sector?
–Molts d’ells comencen des de zero i no tenen cap coneixement previ en el sector. La majoria d’alumnes són seguidors meus, apassionats del món del motor que volen generar nous ingressos. Són també gent inquieta que volen sortir del que és habitual, que tenen ganes d’explorar maneres diferents de guanyar-se la vida amb més escalabilitat i més potencial que no pas un negoci tradicional.

–Amb la quantitat d’alumnes que passen per la seva formació deu tenir bastant feedback. Els ha anat bé des que han acabat el curs?
–Els alumnes que han acabat la formació estan molt satisfets i el que més ens enorgulleix és veure com apliquen els coneixements adquirits durant el curs. A més, els va bé i aconsegueixen més bons resultats del que inclús ells mateixos esperaven. Un dels nostres alumnes, el que més ha despuntat fins ara, ha facturat en els últims vuit mesos més d’un milió d’euros aproximadament, dels quals 200.000 són beneficis. Donat el seu èxit, l’hem agafat per a l’acadèmia i ara fa mentories amb nous alumnes per a ajudar-los durant la formació.

–Com a persona amb una gran i reconeguda trajectòria en màrqueting digital i ecommerce, què diria a algú que vol introduir-se en el seu sector?
–El meu consell és que s’ho prengui amb calma, que no vulgui entrar només per a guanyar diners. A més, li recomanaria que gaudeixi de l’experiència i del procés de formar-se en un sector com aquest i li trobi el gust, perquè després ja arribaran els diners. En l’evolució és on trobarà la felicitat i després d’això és quan arriben les recompenses. El més important és evolucionar i sentir-se realitzat posant en marxa i fent créixer un projecte propi.

–Què ha de fer una persona que comença el curs per acabar triomfant com ho ha fet vostè?
–Considero que no rendir-se és el més important, sobretot en els primers problemes que puguin sorgir. Problemes n’hi ha a tots els negocis i la teva funció com a empresari és solucionar-los. La preparació que tinguis per a aguantar la pressió serà directament proporcional a l’èxit que acabaràs obtenint, en la majoria dels casos. L’esforç, la constància i la disciplina són els factors que et faran aguantar el fet de treballar i batallar mentalment en els problemes i en el teu projecte. 

–Amb 31 anys ja ha tingut vàries empreses d’èxit. Després de tot el que ha fet fins ara, què li queda per fer?
–En l’àmbit empresarial mai arribes a un final, ja que sempre en vols més. Vols créixer de diferent manera, sigui diversificant o bé protegint el capital amb inversions. Ara mateix estic molt motivat amb CursosEcom i vull fer l’acadèmia encara millor del que ja és, ja sigui consumint recursos econòmics com temps. Pel que fa als diners, tinc previst oferir més varietat, estoc i millor servei als nostres alumnes i el temps és perquè considero que pensant és com es fan les coses bé i implicar-me consumeix molt temps.

–Què és el que el mou i el motiva?
–A mi em motiva el fet de millorar, créixer i progressar en la meva feina, en l’estat físic i en la meva vida personal. Créixer em motiva molt: és per això que mai estic quiet i animo als vostres lectors a provar nous sectors com el nostre. Poden posar-se en contacte amb nosaltres fent click aquí!

Comparteix
Notícies relacionades
Altres protagonistes
Corredor octogenari
Decoradora
Cònsol major de la Massana
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu