L’alcalde de la Seu d’Urgell, Jordi Fàbrega, considera que el nou impost sobre les emissions de CO2 dels vehicles, sumat a l’encariment de les targetes de transport de 10 viatges a Barcelona, són «un greuge important» per a la població d’àmbits com l’Alt Urgell i el Pirineu. Per això Fàbrega ha tramès aquests dies, cartes tant al conseller de Territori de la Generalitat, Damià Calvet, com a la direcció de la companyia de transport ALSA per fer-los saber el malestar dels habitants del territori i reclamar que s’apliqui mesures compensatòries, com podrien ser l’exempció en la nova taxa i, especialment, que s’apliqui finalment la reivindicada integració tarifària.
En una entrevista al programa Fil Directe de RàdioSeu, Fàbrega va subratllar ahir que l’Ajuntament és totalment partidari de reduir les emissions de CO2 i de fomentar la mobilitat sostenible, però creu que això s’ha de fer incentivant els mitjans de transport menys contaminants i no pas penalitzant els mitjans predominants actualment. L’alcalde urgellenc va recordar que «molt sovint, qui té els vehicles més vells és a qui més els costa canviar-los per uns de nous per motius econòmics i, per tant, s’està penalitzant a qui té més dificultats per canviar de vehicle».
Fàbrega va afegir que a les comarques pirinenques el cotxe és imprescindible per al dia a dia de la majoria d’habitants. L’alcalde de la Seu també es va mostrar crític amb l’augment de preu (de més d’un euro) de la targeta de transport T-10 de l’àrea de Barcelona, que passa a anomenar-se T-Casual. Un fet que se suma a la previsió d’encariment també anunciada de les targetes de 10 viatges per anar de Barcelona a l’Alt Urgell, la Cerdanya o el Berguedà.
Petició a Alsa
L’alcalde de la Seu també ha tramès una carta a la companyia ALSA a través de la qual l’Ajuntament reclama que es descarti la pràctica de prioritzar, en l’accés als autocars, els usuaris que compren el bitllet senzill, una selecció que va en detriment dels que tenen abonaments.