Search
Close this search box.
El Periòdic d'Andorra

El Saló del videojoc acull 780 jugadors en 20 tornejos

Cada cop són més les famílies que assisteixen i gaudeixen del certamen

L’onzena edició del saló del videojoc va tenir lloc des del divendres passat fins ahir diumenge, en el qual es van oferir serveis tant variats com la realitat virtual, l’espai per nens, la recreació amb ordinadors per ballar amb moviments i la zona musical amb l’objectiu principal per tal que els nens s’ho passin bé.

Els serveis que es van oferir són «els més demanats» al mercat, va explicar Antonio Cabrera, membre de la direcció de Weekend Play, que va afegir que porten jocs que agraden a la gent: «la gent a casa seva juga al Fifa i aquí també esperen el Fifa». La idea va ser també, va comentar Cabrera, la d’intentar oferir jocs multijugador: «tots els jocs que tenim ficats en aquest esdeveniment són de multijugador, no ens centrem només en ficar els millors jocs». A més, recalca que treballen amb el propòsit «d’intentar que sigui per a socialitzar la gent, que vinguin aquí en grup amb altra gent perquè és gent que ja juga a casa seva». No obstant això, Cabrera ressalta que als usuaris els segueix agradant venir amb els amics, asseure’s al costat a l’ordinador, fer una partida de futbol, de lluita, de bàsquet o «una cursa conjunta».

De fet, també fa referència a les activitats per a les famílies: «Altres activitats que uneixen a les persones és on els nens poden interactuar amb els seus pares. Això en els jocs no passa tant però per exemple en una activitat que és un taller, el nen construeix un dron amb els seus pares i després proven si vola», explica Pelayo Àlvarez, tècnic de tornejos. 

Respecte als jocs de realitat virtual, Cabrera comenta que no està recomanat per a menors de 12 anys i que es permet en un esdeveniment com al Saló del videojoc d’Andorra perquè són experiències molt curtes, d’entre 3 i 5 minuts, i «llavors no passa res». Un altre aspecte positiu és que és «com viure una fantasia, perquè el nen sap que ha vingut amb els seus pares i es fica les ulleres i està en un altre lloc, llavors això enganya el seu cervell i també estimula la seva creativitat i la imaginació», ressalta Àlvarez.
Per acabar, Cabrera recorda que avui en dia, la realitat virtual s’utilitza també per a tractar «patologies, pors com a l’alçada i a nivell professional, les empreses l’utilitzen per a presentar els seus serveis als clients», evitant així que aquests últims «s’arrisquin i comprin un producte abans de conèixer-lo», proporcionant així una «sensació de seguretat al fer la compra». 

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu