JOSEP ANTON ROSELL PUJOL

Ja fa molts dies que es promociona la temporada turística d’estiu en l’àmbit global. Les agències de viatges mostren les seves promocions –en què no sempre surt Andorra– i les zones turístiques ressalten els seus atributs i avantatges per atraure clients. Reportatges als mitjans de comunicació en què es posa especial èmfasi en les originalitats de cada zona. Campanyes concretes amb objectius específics de cara a uns clients també molt definits.

Tot això i més és el que es nota en la promoció de moltes zones turístiques amb unes característiques molt generalistes, sobretot en el turisme de platja. No passa el mateix en el de la natura i en de la muntanya. És aquí on nosaltres podem jugar una batalla important. També cal dir que aquest esperit col.lectiu de fer una campanya conjunta no es veu arrelat del tot. Certament, la campanya de promoció d’aquest any té unes originalitats i es nota un aire diferent i més modern.

Però no n’hi ha prou. Sense una mentalitat col.lectiva que estem en el camí i fem el que s’ha de fer, no aconseguirem un posicionament òptim. Les nostres ofertes no tenen un excés d’originalitat. Es diria que és més del mateix, però amb uns actes i celebracions marcats econòmicament per la crisi. L’oferta, per tant, és diferent i no té perquè deixar de ser original.

Andorra ha de vendre el que és singular del país. Tranquil.litat, contacte amb el medi ambient i una natura realment fantàstica, calma i repòs. El paisatge el tenim a punt, però no sé com utilitzar-lo en condicions òptimes. Cada vegada és més evident l’acceptació del turisme rural. Nosaltres comencem en aquest camp, però podem adaptar moltes de les seves infraestructures amb aquesta nova tendència. El que fa falta a les principals ciutats i zones turístiques del món són concerts de música a l’aire lliure, sense gaires pretensions, però amb una dignitat positiva.

Periodista. jarosell@andorra.elperiodico.com

Per a més informació consulti l’edició en paper.

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu