- Diu que l’alcalde no té «prestigi» i que la seva gestió és nul·la
EL PERIÒDIC
LA SEU D’URGELL
- Ordeig, a la dreta, parla amb els mitjans de comunicació Foto: EL PERIÒDIC
El grup municipal del PSC-Progrés a l’Ajuntament de la Seu va lamentar ahir la «mala gestió i la falta de suport» a la promoció turística de la Seu per part de l’alcalde Albert Batalla. En un comunicat Progrés recorda que la central de reserves i la web turismeseu.com ha estat tot l’estiu sense funcionar –temporada alta del sector– i denuncia que la junta de la societat Turisme de La Seu S.A. fa més d’un any que no es reuneix per impulsar noves mesures.
Progrés també afirma que «és totalment insuficient» l’aportació de 45.000 euros anuals per part de l’Ajuntament per fer front a la promoció turística de la ciutat.
A més, afegeix que l’oficina de turisme de la rotonda d’Andorra, «situada en un indret clau per atendre el turistes que passen per la carretera, continua tancada i en un preocupant estat de degradació».
En el comunicat es recorda que així ho va destacar el portaveu del grup de Progrés, Òscar Ordeig, durant el plenari municipal d’aquest mes, «sense rebre cap resposta concreta de l’equip de govern».
El principal grup municipal de l’oposició a la Seu remarca que l’activitat turística és un dels pilars fonamentals per a la creació d’ocupació i de riquesa de la Seu, motiu pel qual «cal tenir les idees clares i un projecte definit, i també destinar més recursos per a la seva promoció».
MENYS VISITANTS / El mateix grup municipal constata que «la mala gestió turística de l’alcalde Batalla agreuja,encara més, la difícil situació que travessa l’economia i el sector turístic a casa nostra». I subratlla que mentre que el nombre de turistes augmenta a tot l’Estat espanyol, i especialment a Catalunya, a la Seu aquesta tendència és la contrària, malgrat l’excel·lència del seu patrimoni històric i monumental i la situació estratègica al bell mig del Pirineu.
Per últim, Ordeig afirma que «no creure en el turisme de casa nostra és no creure en la Seu i els seus actius. Cal una aposta decidida per promocionar la Catedral, el Parc del Segre i l’entorn natural».
Ordeig també assegura que «Batalla no té cap idea per a la promoció turística de la Seu i no té prestigi per aglutinar el sector, i per tant, la gestió municipal és gairebé nul·la en una àrea d’activitat econòmica clau per a la ciutat».
Per a més informació consulti l’edició en paper.