La mostra fotogràfica Estrelles en venda! Hollywood a la publicitat americana, 1930–1970 que ha acollit el Centre d’Art d’Escaldes-Engordany (CAEE) des del 18 de novembre i fins al 5 de gener, ha baixat el seu teló deixant més de mil visitants i una molt bona sensació al encarregats de gestionar el centre.
La responsable del CAEE, Ruth Casabella, va comentar, satisfeta, que «estem força contents perquè l’exposició ha agradat molt. Ha anat molt bé i la rebuda per part de la gent ha estat força positiva». A més, va indicar que era difícil establir una mitjana d’assistència perquè hi havia dies més forts i actius de públic i d’altres més suaus i tranquils.
També va destacar que «ara per Nadal hem rebut, sobretot, turistes». La responsable va celebrar que «normalment, desembre és un mes particular, un mes fluix i hem pogut tenir una bona afluència». A més va coincidir el començament de l’exposició «quan canviàvem la biblioteca i molta gent es pensava que estàvem tancats. Els primers dies, per tot això, va costar però haver rebut un miler i escaig de visitants en un mes i mig de durada de l’exposició, la veritat, és que per estar satisfets».
Casabella va afirmar que «és una mostra molt curiosa i original» i va explicar, com a anècdota, que «van venir nanos de batxillerat que cursaven una assignatura vinculada al món de la publicitat, i van quedar encantats tot i no conèixer a bona part dels protagonistes de les fotos».
A l’altre extrem, la visita de «moltes llars de jubilats». Casabella va comentar que «molts dels padrins van venir al CAEE en l’època que era un cinema a veure, curiosament, pel·lícules dels actors que sortien a les fotos de l’exposició». Woody Allen, Natalie Wood, Alfred Hitchcock, Rita Hayworth, Marilyn Monroe o Jerry Lewis van fer les delícies de joves que avui, com a gent gran, van veure penjats al CAEE anuncis amb el seu rostre. «Els padrins tenen una altra visió de la mostra i comentaven sovint entre ells, això, el fet d’haver vist pel·lícules de molts d’ells quan el CAEE era cinema. Ha estat perfecte i tot quedava enllaçat», va apuntar la responsable.
Casabella, finalment, va destacar que, a banda de les llars de jubilats, els instituts i els turistes, havien rebut diversos esplais i per Nadal s’havia fet «un taller adreçat als infants que es deia Fes el teu anunci aprofitant la mostra».
L’exposició, una col·lecció de Roger Biosca que provenia del Museu del Cinema de Girona, presentava la relació existent entre la publicitat i el cinema –entre els anys 30 i finals del 70–, mitjançant més d’un centenar d’anuncis originals publicats en revistes nord-americanes del segle XX. Un molt aplaudit homenatge a les estrelles de Hollywood que van formar part del star system de l’època.