Search
Close this search box.

Un estudi elaborat a instàncies de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell per l’empresa The Whatsons conclou que dos esdeveniments que s’han dut a terme a la capital de l’Alt Urgell, l’Escanyabocs i el Mercat Medieval dels Canonges, han tingut un bon impacte econòmic per al conjunt de la ciutat. La presentació del document l’ha van fer ahir l’alcalde urgellenc, Albert Batalla, i la responsable del document de balanç, Rosa Badia.

En xifres, la desena edició de la prova multiesportiva Escanyabocs, organitzada el cap de setmana del 20 i 21 de maig, ha mogut un total de 124.738 euros. Pel que fa a el Mercat Medieval dels Canonges, que va tenir lloc el cap del setmana del 3 i 4 de juny, l’impacte econòmic calculat és d’1.024.296 euros.

En relació amb les conclusions, Batalla va remarcar que l’objectiu de l’estudi ha estat «posar ciència a l’acció política de l’equip de govern i a la intuïció, per tal millorar, potenciar i fer més atractius aquests esdeveniments, per treure’n el màxim rendiment econòmic per al conjunt de la ciutat».

L’impacte econòmic de l’Escanyabocs s’ha calculat a través de 477 enquestes en línia, que han contestat els esportistes que hi han participat enguany. Així, es conclou que l’esdeveniment ha tingut un impacte total de 124.738 euros. El retorn per cada euro de despesa efectuat ha estat de 47 euros. L’informe també indica que l’activitat econòmica ha generat l’equivalent en 9,83 llocs de treball a temps complert.

L’enquesta aporta altres dades, com per exemple que 7 de cada 10 participants a l’Escanyabocs són homes. Per procedència, el 42,6% dels atletes són de la província de Lleida i més de la meitat (53,5%), de l’Alt Urgell. Destaquen els esportistes procedents d’Andorra (29,6%) i  de la província de Barcelona (21,2%).
La despesa mitjana que realitzen els participants a l’Escanyabocs a la ciutat és de 45,63 euros. L’estudi assenyala que pràcticament la meitat dels esportistes realitzen algun àpat a la Seu d’Urgell.

Per últim, l’estudi inclou un seguit d’aspectes que els enquestats consideren que cal millorar, com la senyalització d’alguns trams, poder recollir la samarreta i el dorsal uns dies abans, repartir millor la puntuació de les proves, diferenciar els corredors de les diferents disciplines, incorporar un xip al dorsal o millorar el menjar i els avituallaments, entre d’altres.

Mercat Medieval dels Canonges / En el càlcul de l’impacte econòmic del Mercat Medieval dels Canonges s’ha pres com a referència l’assistència de 17.000 visitants, tenint en compte que l’esdeveniment va estar marcat per la pluja durant el cap de setmana. El mercat temàtic i de productes artesans, que enguany ha celebrat la seva setzena edició, ha tingut una repercussió econòmica d’1.024.296,87 euros. L’estudi assenyala que per cada euro de despesa s’ha obtingut un retorn de 44,12 euros. A més a més, s’ha creat 82,79 llocs de treball a temps complert.

Respecte als àpats, 6 de cada 10 visitants (60,3%) han dinat o sopat en algun restaurant de la Seu d’Urgell o voltants. El 23,65 de les persones s’han allotjat a la Seu, de les quals el 70,5% han pernoctat en cases de familiars o amics. La despesa mitjana que han realitzat se situa en 40,44 euros. Un 50,6% dels assistents al Mercat Medieval dels Canonges 2017 ha gastat entre 20 i 50 euros.

Respecte als comentaris i observacions fetes pels assistents enquestats hi destaca, entre d’altres, que hi hauria d’haver més parades, més animació i ambient musical, reenfocar el mercat cap a productes artesans, fer una mostra d’oficis medievals i antics o habilitar més espais tancats en cas de mal temps.

Val a dir també que l’estudi subratlla que la climatologia del Mercat Medieval dels Canonges 2017 ha estat adversa amb pluja, tant dissabte com diumenge, tenint un efecte directe tant en les valoracions del públic sobre l’esdeveniment en general, com en la xifra d’assistents. 

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu