PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

«Si oferim certs tractaments, hi haurà gent que vindrà a Andorra a rebre’ls»

Entrevista a Borja Corcóstegui, director de l’IMO Grup Miranza Barcelona

Per Albert Belis

Borja Corcóstegui.
Borja Corcóstegui. | IMO

El grup capdavanter en oftalmologia Miranza ha adquirit Vallmedic Vision, que es convertirà en IMO Andorra. El doctor Borja Corcóstegui, director del centre de Barcelona, es desplaçarà periòdicament a Andorra. 
 
–Per què han decidit comprar Vallmedic Vision?
–Perquè hem trobat una clínica que té bones condicions, amb un gran professional que fins ara ha fet una bona tasca. Volem aportar més especialitats i cobrir més l’oftalmologia a Andorra. La idea de la companyia és iniciar una expansió fora d’Espanya, i el primer país que hem trobat en condicions ha estat Andorra.

–El centre actual continuarà igual o volen fer canvis?
–Sempre es canvia alguna cosa, tocarem altres camps de l’oftalmologia, com ara la retina o el glaucoma. Si veiem que fa falta més, els professionals de Barcelona vindran a Andorra a fer la tasca que calgui.

–Així doncs, ampliaran els serveis, els tractaments i els professionals.
–Exacte, posarem dos professionals nous, i més endavant pujaran especialistes de Barcelona per abordar casos específics. Millorarem el servei.

–La infraestructura seguirà igual?
–Es canviarà una mica, farem uns canvis bàsics i després, si funciona, ampliarem la clínica. Primer farem petits canvis i després més si calen.

–Els professionals actuals hi continuaran treballant?
–Sí, els professionals de Vallmedic Vision continuaran, encapçalats pel doctor Hanneken, i s’incorporaran dos metges més.

–Per què han triat Andorra per expandir-se com a empresa?
–En la voluntat d’expansió internacional, crec que el país té possibilitats. A més, la clínica està en molt bones condicions i ha fet una bona tasca fins ara. És una possibilitat que hi ha i podem oferir més serveis.

–S’expandiran a altres països?
–Probablement, tampoc és decisió meva, però s’ha examinat Portugal i França, tot i que de moment només anirem a Andorra.

–Andorra aposta per la inversió estrangera i la diversificació econòmica. Ha estat un atractiu?
–Sí, ha estat un dels atractius. Creiem que si oferim certs tractaments hi haurà gent que voldrà anar a Andorra a rebre’ls, cosa que ja ha passat en altres països, com ara Dubai o Emirats. Andorra és un lloc molt apropiat per fer un centre mèdic de certes especialitats, i l’oftalmologia és una de les que pot ser interessant.

–Es vol captar turisme sanitari?
–Pacients que necessiten un tractament específic i a la vegada fan turisme. Es fa a llocs diferents i si pot ser també a Andorra doncs millor.

–I per vostès no hauria estat més atractiu un país amb més habitants?
–Hi ha pocs habitants, però té una potència turística i de gent de pas molt gran. Els tractaments que donarem, per exemple de cataractes, poden ser atractiu per la gent si el centre té la qualitat suficient, que la té en aquest moment, i mirarem de millorar-la.

–Quins tractaments poden oferir que per si mateixos atreguin pacients?
–Ja s’ofereix cirurgia activa de la cataracta o l’oncoplàstica, que pot ser un tractament interessant. També hi ha molts pacients amb glaucoma i problemes a la retina, que mirarem que puguin ser tractats de forma adient a Andorra. A més, estem mirant les possibilitats en tractaments nous.

–Les noves tecnologies són claus en el sector?
–Són molt importants, estan en constant canvi. El centre està ben dotat, i si cal posarem nous instruments per obtenir un diagnòstic més precís.

–Veurem avenços en l’especialitat en els propers mesos o anys?
–Mai són tots perfectes, sempre s’anirà millorant, perquè és una necessitat per l’ésser humà, la visió és l’òrgan de relació més rellevant.

–Creu que el centre d’Andorra està en disposició d’estar a l’avantguarda d’aquests avenços?
–A Barcelona tenim un centre molt gran, ho té tot, amb teràpia cel·lular i diagnòstic genètic, i a centres com el d’Andorra podrem oferir tractaments nous. No seran els més complicats, perquè les condicions encara no estan al cent per cent, però amb el temps millorarà molt.

–Oferirà més serveis que el de Barcelona?
–No ho sé. Barcelona porta molts anys, és un centre gran i venen malalts d’arreu. En tot cas, el centre d’Andorra disposarà d’una tecnologia d’avantguarda i innovadora, amb tractaments nous i de qualitat.

–En tot cas, hi haurà gent que vindrà a Andorra només per això?
–Sí, pot ser en tractaments específics o més bàsics com la cirurgia de les parpelles.

–Li sortirà competència?
–No ho sé, és possible. En tot cas, la competència és bona.

–Com la viuen a Barcelona?
–És bo que els malalts tinguin la possibilitat d’escollir on es volen tractar, i això fa que estiguem més al dia en totes les especialitats. Per això avança la medicina, perquè la gent treballa en competència i pensant en novetats, en nous tractaments i amb investigació.

–Creu que Andorra té un potencial especial en l’àmbit sanitari?
–Andorra ha d’apostar per tenir una sanitat específica i, com que està entre dos països més grans, té moltes possibilitats de ser un lloc que aporti tractaments específics de determinats problemes mèdics.

–Quin és el referent de l’oftalmologia?
–Els Estats Units són el número u en medicina, perquè tenen una potència enorme, sobretot en investigació.

–En investigació hi ha molt camí a recórrer?
–La inversió és brutal als Estats Units, tot i que a Europa és més baixa, però tampoc està malament. La investigació és clau per avançar, i en oftalmologia encara més perquè la gent vol tenir la millor visió possible. Amb les noves tecnologies s’ha millorat, però encara queda camí per fer.

–A Andorra hi ha bons professionals del seu ram?
–La medicina en general ha millorat molt, i en concret a Vallmedic el doctor Hanneken ha fet una gran tasca.

–Tot i que la clínica seva és privada, què li sembla que el sistema públic a Andorra sigui de copagament?
–Em sembla molt millor, ja que així es dona més qualitat al malalt i és més barat, perquè hi ha un major control de la despesa sanitària. El pacient està més content perquè la qualitat dels tractaments és millor. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT