Andorra la Vella
El projecte de l’heliport es difumina i es queda enguany amb 60.000 euros
Els plurianuals desapareixen i la partida que roman serà per estudis d’una nova ubicació
El projecte de l’heliport quedarà pràcticament desert de la versió final del Projecte de llei del Pressupost per a l’exercici del 2020, segons les fonts consultades. Si en un principi l’Executiu contemplava una inversió de prop de 12 milions d’euros, la negativa del cap de Govern, Xavier Espot, a instal·lar la infraestructura aèria a Tresoles –motivada pel rebuig de la plataforma contrària a la construcció– ha obligat als grups que donen suport a la majoria a esmenar aquesta partida.
En aquest sentit, dels 200.000 euros previstos pel primer any, només hi haurà 60.000 que romandran amb l’objectiu d’estudiar la viabilitat de l’heliport en una altra localització que no sigui la de Tresoles. Així doncs, els 140.000 euros restants es reconduiran a través de les esmenes que van presentar DA, L’A i CC ahir en roda de premsa. D’aquesta quantitat, 50.000 euros s’afegiran a una prova pilot de mobilitat un cop finalitzi la fase 1 de les obres de desviació de Sant Julià, 75.000 euros aniran a parar a millorar el manteniment dels béns d’interés cultural i 10.000 euros s’inclouran per estudiar la viabilitat d’un circuit de prova per a l’entrenament de motocicletes.
En relació amb els plurianuals del 2021 i el 2022, on estava prevista una inversió de 5,2 milions i 6 milions d’euros respectivament, queden desdibuixats del marc pressupostari fins que no aparegui un emplaçament definitiu de l’heliport.
D’altra banda, una infraestructura de grans dimensions que, en menor mesura, també veu reduïda la seva partida inicial de 14,2 milions d’euros és el Museu Nacional de l’Automòbil. A banda dels 4 milions d’euros que aniran a habitatge social, també disminuirà 250.000 euros per fer front a les despeses de reconstrucció del campanar de l’església de Sant Vicenç d’Enclar.