PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El pressupost inclou l’estudi del vial de la Massana i insisteix en l’heliport

Els comptes preveuen partides plurianuals pel recinte multifuncional i el Museu de l’Automòbil

Per Lídia Raventós

Vista de la sortida de la rotonda del Dos Valires que hauria de continuar cap a la desviació de la Massana.
Vista de la sortida de la rotonda del Dos Valires que hauria de continuar cap a la desviació de la Massana. | MARICEL BLANCH

El projecte de pressupost per al 2020 preveu diverses de les inversions que fa temps que el Govern i, en alguns casos també l’oposició, reclamen. Una d’elles és l’estudi de la desviació de la Massana, defensada pel cònsol d’Ordino, Josep Àngel Mortés i per la formació d’Acord (PS-L’A) les passades eleccions generals. Concretament, l’Executiu preveu una primera partida de 300.000 euros –a repartir a parts iguals entre l’any que ve i el 2021– per estudiar la viabilitat del projecte. Malgrat tractar-se d’una partida menor en relació a d’altres, la seva creació demostra la voluntat de l’Executiu de tirar endavant la infraestructura. Amb tot, dels comptes, als quals ha tingut accés aquest rotatiu, es desprèn que la prioritat segueix sent el vial de Sant Julià, pel qual es preveu una inversió de 4,9 milions d’euros des del 2016 fins al 2022. Per a l’any vinent si volen destinar 245.000 euros, mentre que per al 2021 seran 645.000 i 800.000 euros més el 2022.
 

El Govern preveu 11,2 milions més per a l’heliport en partides pressupostàries del 2021 i el 2022

Un altre dels projectes polèmics que inclou el pressupost és l’heliport nacional. En total, l’Executiu té previst invertir poc més de 12 milions d’euros des del 2016 fins al 2022. Les partides més importants es concentren el 2021 i el 2022 amb 5,2 milions i 6 milions respectivament. Per a l’any vinent hi ha pressupostats 200.000 euros. El projecte ha generat des de l’inici reticències perquè en totes les zones on s’ha intentat construir ha topat amb l’oposició dels veïns. La darrera que s’està estudiant és a Tresoles, tot i que encara no és tampoc clar que s’hi acabi construint. No hi ha cap partida  reservada, en canvi, per estudiar la viabilitat d’un aeroport en territori andorrà. 


Noves infraestructures 

Com ja va avançar el Govern fa uns dies, els comptes del 2020 també demostren la voluntat de construir un recinte multifuncional, molt demanat especialment per la cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol. En total hi ha previstos 10,5 milions d’euros repartits entre el 2020 i el 2024, amb les inversions més elevades entre els tres darrers anys. L’espai ha de permetre celebrar al Principat espectacles com el Cirque du Soleil o la fira d’Andorra la Vella sense necessitat de perdre llocs d’aparcament. Malgrat la previsió d’inversió, de moment es desconeix en quin terreny i fins i tot a quina parròquia es podria construir la nova infraestructura. 
 

L’espai multifuncional té partides plurianuals malgrat que encara es desconeix la seva ubicació

Un dels projectes que també tirarà endavant segons els diners que preveu el projecte de pressupost de l’any vinent és el Museu Nacional de l’Automòbil. En concret, des d’aquest any fins el 2023 hi ha prevista una inversió de 14,2 milions d’euros. En detall, el Ministeri d’Ordenament Territorial té previstos 600.000 euros per al 2020 i 4 milions, 6,5 milions i 3 milions respectivament en els tres anys següents. 

Així mateix, destaquen també els gairebé dos milions que estan pressupostats per al 2020 per acabar la Seu de la Justícia, que es va començar a construir el 2016 i que tindrà un cost total de 24,4 milions d’euros. 

Seguretat a la Portalada 

Els comptes també inclouen una partida de gairebé dos milions d’euros que es destinaran a assegurar definitivament la zona de la Portalada després de la greu esllavissada que va tenir lloc a l’agost. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT