PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El personatge ‘ONCA’ explica els 30 d’història de la fundació

L’actuació va tenir lloc a l’Auditori Nacional sota el títol ‘30!’

Per El Periòdic

El tradicional concert de Meritxell, de la Fundació ONCA.
El tradicional concert de Meritxell, de la Fundació ONCA. | ANA/ M. F.

La celebració dels 30 anys de la creació de la Fundació ONCA està marcant el programa de concerts que l’entitat està impulsant aquest any i el tradicional concert de Meritxell no ha estat una excepció. L’actuació va tenir lloc a l’Auditori Nacional d’Andorra sota el títol ‘30!’, i va anar a càrrec de la Jove Orquesta Nacional de la Cambra d’Andorra (JONCA) i va comptar amb la col·laboració de l’ONCA, sota la direcció de Jordi Coll.

L’ ‘ONCA’, un personatge animat que va fer acte de presència en una pantalla gegant a l’auditori, va guiar el públic assistent per la història de la fundació, a través d’un seguit de càpsules animades. D’aquesta manera, s’han anat succeint històries i anècdotes d’aquestes tres dècades de vida de la fundació acompanyades de música de grans compositors com W. A. Mozart amb el seu ‘Allegro del Divertimento en Fa Major K.138’, Antonio Vivaldi amb l’’Allegro de la Simfonia RV 156’ o bé la cançó popular ‘Happy Birthday’ arranjada per a cordes.

Jordi Coll i Miquel Coll en la producció i direcció artística (arranjaments i composició sonora), Agustí Franch com a guionista, Pau Gros amb les animacions i l’actriu Irina Robles que ha posat la veu en off de l’ONCA, van ser altres de les persones implicades en la creació d’aquest espectacle.

Miquel Coll va destacar que s’ha volgut dissenyar un recorregut «suau, familiar, molt amè, combinat amb un repertori que s’ha tocat durant aquests 30 anys a l’ONCA». En aquest sentit, va posar en relleu que els que coneixen el projecte de la Fundació ONCA han pogut reviure molts dels moments importants i aquells que no, s’hauran pogut fer «una idea molt bona del que és, el concepte», ja que ha subratllat que «no és una orquestra, és un conjunt de coses». Al seu torn, Jordi Coll, va manifestar que en el disseny del concert s’ha incidit en el fet que fos «pedagògicament interessant i al mateix temps que fos un repertori que anés molt d’acord amb les càpsules audiovisuals i, per descomptat, que fos agraït per al públic». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT