PUBLICITAT

Úrsula Masats Emprenedora

«A Kanbori creiem que en el més senzill es troba l’essencial»

Per Alba Cladellas Riera

Els creadors de la marca amb roba de la seva col·lecció.
Els creadors de la marca amb roba de la seva col·lecció.

Úrsula Masats i Joan Codina, de 28 i 33 anys viuen a Ordino des de fa tres anys. Són parella des del 2014 i junts han decidit crear la seva marca de roba, Kanbori. Van començar amb aquest projecte a finals del 2022 i fa unes setmanes van presentar la seva nova col·lecció.

–Com neix Kanbori?
–Kanbori neix de la passió per la moda, les ganes d’emprendre, sortir de la zona de confort i un canvi de vida. Creix gràcies a la perseverança, hores feina, ganes d’aprendre i la il·lusió. És una marca que creu que en el més senzill es troba l’essencial: els amics, la parella, la natura, nits de poble, la família, fer esport, les abraçades... Kanbori és roba per a qualsevol moment creada per a ser essencial. 

–S’havien plantejat anteriorment muntar una marca de roba?
–La veritat és que no. En Joan treballa en una empresa que porta diverses marques esportives mentre que jo soc infermera de formació i fins fa poc treballava a l’hospital de la localitat on vivíem abans. La moda sempre ha sigut una passió per a mi i tot i que la idea de crear una marca pròpia ens era molt atractiva no va ser fins que vam venir a viure a Andorra que no va sorgir l’oportunitat o el moment de dir-nos «va, tirarem aquest projecte endavant». 

–D’on surt el nom de la marca?
Realment no significa res en si, ja que és la combinació de diversos elements. La «K» perquè si la poses en horitzontal (com el nostre logotip) és una vall entre dues muntanyes. «AN» per Andorra, «BO» en referència a la nostra mascota i “RI” per acabar de lligar-ho tot. Petits trossets que en ajuntar-los li donen significat. Més tard també li vam donar la referència que «kan» es pronuncia com «can» en anglès «poder» així què ens serveix com una mica de recordatori de “tu pots» en els moments que ho necessites.  

–Kanbori no és una firma de roba qualsevol sinó que està inspirada en Andorra.
–Sí, en molts sentits li dona l’essència, la identitat i ens inspira per les peces en si. A la primera col·lecció, a la selecció de colors podem trobar el gris fosc (que recorda a les parets de pissarra), verds i color terra (per la natura de l’entorn). A més, porten referències del nom de les parròquies, per exemple, la samarreta es diu Ino, d’Ordino. En la nova col·lecció, inspirada en l’estiu als Pirineus, els colors principals són el blau i un verd molt característic dels llacs i estanys del país. Continuant amb aquesta idea el nom de cada peça prové del nom d’un estany, per exemple, la samarreta es diu Ero de l’Estany de Querol. 

–Per què dues persones que venen de fora decideixen crear una marca inspirada en el país?
–La veritat és que vam venir a viure aquí per feina i ens hem enamorat del país. Malgrat que els inicis van ser més difícils (venir a un lloc nou, no coneixes a ningú, clima, adaptar-se, etc.) ràpidament ens hem integrat. Nosaltres venim d’un poble de Vallès Occidental, així que el fet de viure a Ordino ens fa sentir una mica més a prop de casa. En poc temps vam aconseguir fer un cercle d’amistats molt potent que et dona l’energia per a proposar-te reptes i assolir-los. Amb ell compartim la passió per gaudir del país a través de la neu, la natura i la tranquil·litat que s’hi respira. El conjunt d’aquests elements i tota la felicitat que ens ha aportat el canvi de vida va fer que tinguéssim molt clar que el projecte havia d’inspirar-se en Andorra. Tot i els reptes que ens ha suposat crear aquesta marca al Principat, creiem que no tindria sentit fer-ho diferent, ja que no seria tan especial. En venir a viure aquí hem descobert que Andorra és més que un carrer on venir a comprar i és el que volem transmetre a la resta. És un lloc on portar una vida saludable, tranquil·la i plena. Kanbori és la identitat d’aquests valors i així ens agradaria transmetre-ho. 

–Expliqui’ns quin estil de roba és i per a quines ocasions està feta.
–Es tracta de roba informal i unisex amb la comoditat i senzillesa com a element fonamental. D’aquesta manera es fa més fàcil combinar-ho amb el que ja tens dins l’armari i pots adaptar-ho al teu propi estil amb accessoris i complements. Les nostres peces principals són samarretes, dessuadores, pantalons còmodes i accessoris com bosses o gorres. Creada per acompanyar-te en el teu dia a dia i en els moments més especials. Les ocasions les marques tu i com crear un look més arreglat afegint una americana i uns texans a la samarreta o vestir-la amb leggings per anar al gimnàs. La idea és que la roba s’adapti a tu i al teu ritme, ja que amb la mateixa dessuadora pots anar d’excursió, després fer l’aperitiu, deixar-te-la posada per descansar a casa i només posant-te un texà ja podries anar a un sopar. Tanmateix, a les nostres xarxes socials volem donar-te inspiració i idees de com combinar-les si ho necessites. 

–I a més està feta amb materials sostenibles.
–Per a nosaltres era important causar el mínim impacte possible. Per això les peces estan fetes de cotó orgànic i polièster reciclat amb certificat. També assegurar un tracte just i condicions dignes als treballadors i garantir que no hi ha animals implicats en la seva producció. Pel que fa al packaging l’hem reduït al mínim amb etiquetes de cartó reciclat que pengen d’un cordó de fibra natural i biodegradable. Ho repartim dins una caixa de material reciclat i reciclable amb una targeta d’agraïment amb llavors de flors perquè la puguis plantar. 

–Per què van decidir que la roba fos unisex?
–L’objectiu principal de no fer distinció de gènere era posar-ho més fàcil per a tothom. Simplement, escollir si t’agrada i et ve de gust posar-t’ho sense que porti una etiqueta que és per “home” o “dona”. A més aquest fet aporta versatilitat, ja que la pots compartir amb un amic, germà o parella. 

–A quin tipus de públic es dirigeixen?
–A tothom que busqui vestir còmode sense renunciar a l’estil. Que vulgui invertir menys temps en pensar què posar-se perquè són peces fàcils de combinar. Per algú que doni importància a vestir de forma conscient, gaudir de la naturalesa i li agradi l’esport. 

–Quan la gent compra els seus productes ‘online’, els envien una postal, no? Què és el que els expliquen? 
–Es tracta d’una postal digital que enviem per correu electrònic després de comprar a través de la nostra pàgina web. En ella expliquem una mica més del que hi ha darrere de cada peça, és a dir, que en funció de la teva compra en rebràs una o altre. Cada una té un format una mica diferent, però bàsicament expliquem d’on ve el nom de la peça i informació a través de l’enllaç a la pàgina d’Andorra Turisme per com arribar-hi i que així puguin descobrir més racons del país. En algunes altres posem recomanacions de com cuidar i rentar la roba per preservar-la millor. També posem en què ens hem inspirat per al disseny o recomanacions de com combinar-la o quan posar-te-la. D’aquesta manera volem fer és donar a conèixer més aspectes sobre cada peça que podrien passar per alt i ajudar a que es converteixin en essencials per tothom. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT