- La millora de la N-145 entre la Seu d’Urgell i Andorra rebrà 189.000 euros el 2013
EL PERIÒDIC
LLEIDA

- La perforadora arriba a la boca sud d’un túnel del Segarra-Garrigues. Foto: ACN
Dels 148 milions d’euros que l’Estat espanyol invertirà a les terres de Lleida l’any que ve, 72,25 milions són per a les obres del canal Segarra-Garrigues que ja està en el darrer tram, a les Garrigues, però que encara cal abastir d’aigua des de la presa de Rialb. La inversió de l’Estat en aquesta infraestructura es redueix ja que la partida invertida aquest any era de 82,6 milions d’euros. A més, l’empresa pública Aguas de la Cuenca del Ebro (Acuebro) també farà una nova captació i connexió amb el canal Alberri-Balaguer, i la tercera fase de la captació a Lleida.
Els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) presentats dissabte passat, també assenyalen que es destinaran 8,4 milions d’euros a la connexió entre Almacelles i Osca a través de l’A-22. La segona partida per importància són els 7,5 milions d’euros que destina a l’autovia A-14, que unirà Lleida amb la Val d’Aran, però que de moment només té un tram obert entre Alguaire i Almenar. La partida pressupostada per a l’any que ve inclou l’obertura de dos nous trams, el primer entre Lleida i Rosselló amb enllaç a l’A-2 (5,8 milions d’euros) i el segon, entre Rosselló i Almenar (1,7 milions d’euros). Els PGE no preveuen cap partida pressupòstaria per a la variant de Gerri de la Sal (Pallars Sobirà) després de que aquest any s’iniciessin els treballs de desdoblament d’aquest punt complicat.
Més carreteres / La societat estatal d’infraestructures de transport terrestre preveu invertir 189.000 euros en el projecte de millora de la N-145 entre la Seu d’Urgell i Andorra. També manté les inversions a Lleida que seran de 5,5 milions, però el projecte que es queda sense una gran partida per tal que pugui arrencar, és el de l’autovia A-27 entre Lleida i Tarragona. L’Eix Pirinenc en diferents trams, a més del de Gerri de la Sal, rep poca invesió. Només alguns punts rebran petites aportacions per millorar-ne l’asfalt. Així, les variants de Sort i Senterada no tenen pressupost de la mateixa manera que el tram entre Malpàs i el Pont de Suert.
Cultura / A tot això cal afegir dues dotacions més. La Seu Vella de Lleida rebrà 660.000 euros del ministeri de Cultura per iniciar treballs de restauració, i el Castell de Verdú també rebrà 490.000 euros del ministeri de Foment, derivats de l’1% cultural, per a treballs de rehabilitació.
Per a més informació consulti l’edició en paper.