PUBLICITAT

Comerç phygital i Sostenibilitat a INNTEC

Aquesta setmana vaig tenir l’oportunitat d’assistir a les VII Jornades INNTEC a Andorra La Vella, organitzades pel Clúster de la tecnologia i la innovació d’Andorra (ACTINN) patrocinades entre d’altres per Andorra Recerca + Innovació, Andorra Business, FEDA o Crèdit Andorrà. I s’ha de dir que van ser un èxit, tant d’assistència com de continguts. Es va parlar d’innovació en el comerç ‘phygital’ (físic i digital), on la immediatesa que exigeix el client i usuari a l’hora de fer les compres és cada cop més gran. També de la utilització de les noves tecnologies per ajudar al sector del comerç en totes les seves variants, tant en les tradicionals, com les del comerç electrònic, on és clau l’experiència d’usuari en un sol clic o de les empreses sostenibles, entre altres temes d’interès. Cal agrair l’impuls que tant el sector privat, interessat a avançar en la competitivitat, com el sector públic, de la mà d’Andorra recerca + Innovació i Andorra Business, estan aportant a tot l’ecosistema Andorrà. I també a ACTINN, liderat pel seu Clúster Manager Ignasi Martin, per la gran organització. Van sortir dades molt interessants sobre les noves formes de consum de la generació z i la dels millennials, com per exemple que un terç utilitzen més de tres canals per comunicar-se amb les empreses mitjançant diferents xarxes socials o webs. Va quedar clar que el comerç electrònic està redefinint constantment el sector de retail i obtenint una quota de mercat més gran cada any. Segons alguns estudis, el 53% dels consumidors consideren que l’experiència de retail en línia és millor, i un 76% afirmen que la comoditat és l’avantatge més gran d’aquesta modalitat de venda, tot i que el comerç tradicional i el de proximitat també conviu amb aquesta tendència. La reputació on-line és fonamental a l’hora de crear una base de clients, i la majoria dels clients fins als 40 anys afirmen que les xarxes socials els influeixen molt en les decisions que prenen a l’hora de comprar. Tant per a les botigues físiques com per als comerços en línia, l’èxit passa per trobar més formes digitals de connectar amb els consumidors, i això ha de ser una avantatja competitiva d’Andorra on testejar models innovadors i diferents gràcies a la concentració en un espai físic menor que les grans ciutats europees, on es pot gaudir d’una oferta de compra, de restauració, esport i life-style que pocs territoris tenen. Soc de l’opinió que en aquestes sessions on es tracten temes al voltant de la innovació i les seves problemàtiques, la part més inspiradora és la dels exemples i casos concrets de diferents emprenedors i empresaris, com els exemples el de la Maria Segarra i la seva consultora Intueri, experta en comerç, turisme i estratègia, l’Albert Prat, amb una àmplia experiència en comerç electrònic, i amb una història d’evolució i coneixement des dels seus inicis el 2008 fins a les relacions amb els grans «players com Amazon o E-Bay. O el més disruptor de tots, el Paco Álvarez, parlant de blockchain, i creador de la criptomoneda MariCoin, dirigida al col·lectiu LGTB, i que com va afirmar, no és una moneda especulativa sinó d’ús en comerços que l’acceptin i generin valor, per, entre altres coses, lluitar contra la discriminació, i que ja compten amb més de 14.000 usuaris. No només les diferents ponències i taules rodones han tingut molt interès. També el fet de poder gaudir cada dia d’una estona de networking on compartir experiències en el món de la innovació amb tots els participants es força enriquidor. Felicitats!

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT