PUBLICITAT

Perquè triar una agència de màrqueting esportiu?

Com escollir una agència de màrqueting esportiu correctament?

Aquesta és la pregunta que sorgeix quan una marca estableix un principi d’interès a iniciar un patrocini amb una entitat esportiva o un atleta. Es presenta, doncs, una situació en què es debat si és convenient o no comptar amb l’assessorament d’una agència especialitzada en màrqueting esportiu per desenvolupar i implementar una estratègia d’activació correcta.

Però, com triar l’agència correcta?

En aquest article analitzarem i respondrem algunes de les preguntes per les quals caldria comptar amb una agència de màrqueting esportiu com VENKO SPORTS. Anteriorment, hem explicat què és el màrqueting esportiu i quins en són els beneficis. A diferència d’una empresa tradicional, les agències de màrqueting esportiu treballen amb clients creant campanyes personalitzades dissenyades al voltant d’una propietat esportiva o d’un atleta. Ja sigui per dur a terme una investigació de mercat, el disseny de branding, creació de contingut, etc. La diferència més gran i, per tant, el major benefici, és el gran coneixement i experiència acumulada a l’hora de treballar amb una propietat esportiva.

Alguns dels punts imprescindibles:
Saber quins són els límits en una activació que comporta treballar amb esportistes d’elit o de primer nivell.
Conèixer el funcionament intern d’un club esportiu al seu dia a dia i sobretot en el dia de competició.

Estar familiaritzats amb les activacions de patrocini i els timings que comporta treballar amb grans propietats.

Per exemple, un dels socis de Venko Sports Agency compta amb més de 5 anys d’experiència al sector del màrqueting esportiu. A més, comptem amb un equip especialitzat en esdeveniments, activació de marca, creació de contingut i patrocini. Però com passa en la gran majoria de casos, has de saber quin és l’objectiu principal que pretén aconseguir i trobar l’agència que s’adapta millor a la consecució d’aquest objectiu. Per triar una bona agència de màrqueting esportiu heu de fer una bona investigació sobre les possibles candidates: recomanacions d’altres empreses del sector, casos d’èxits, com es publiciten als diferents canals on i off, etc.

En un segon nivell de la investigació, has de tenir en compte la mida de l’agència, la localització, les tarifes i l’especialització. Avalua els pros i contres de cada variable per tenir una llista d’agències potencials. Ara és el moment de tenir una reunió amb cadascuna per conèixer-se i obtenir la informació que pot marcar la diferència: Experiència, Enfocament dels projectes, Metodologia de treball, Capacitats i Feeling amb l’equip. És important que des del primer moment hi hagi una comunicació contínua i oberta per transmetre la visió de l’empresa i saber si l’agència escollida és adequada. Al final, la confiança és la clau del treball en equip i transmetre’l en els projectes que es realitzaran. Per tant, més enllà de triar l’agència que pugui executar millor les solucions que necessites, també cal tenir en compte uns intangibles que només es poden mesurar a partir de les bones sensacions que transmeti l’equip que s’encarregui de liderar el projecte.

Aprofito perquè li donis una ullada als nostres perfils de xarxes socials i pàgina web per tal de descobrir tots els esdeveniments i activacions de patrocini que hem dut a terme com ara: equips de futbol, de bàsquet, tenistes... i tot, gràcies a les empreses que han confiat en nosaltres.
 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT