PUBLICITAT

Saps quins són els beneficis del màrqueting esportiu?

L’esport no és només una activitat física sinó també una actitud davant la vida. Els qui ho practiquen i estimen l’esport, adquireixen valors tan importants com la lleialtat, la constància, l’esforç i la fidelitat en els compromisos. En un escenari on cada dia hi ha més empreses que competeixen per posicionar-se a la ment dels consumidors, també busquen estratègies per captar l’atenció de l’audiència i establir vincles propers.

Hem comentat en anteriors ocasions l’enorme diversificació i especialització del màrqueting d’acord amb les activitats que s’hi aborden. El màrqueting esportiu també s’ha tornat una especialització – o una subdivisió del màrqueting - i es defineix com una estratègia que es fa servir per promocionar les marques a través d’esdeveniments esportius, d’esportistes o de personalitats de l’esport. En resum, el màrqueting esportiu és un enfocament del màrqueting que es recolza en un esportista o en una institució per promocionar esdeveniments esportius, equips o productes i serveis. Un esportista actua com a influencer o ambaixador, impactant directament a l’audiència i a la seva comunitat. Fer ús dels drets d’imatge d’un esportista només té un propòsit: incrementar la imatge positiva i vendes d’una marca.

El màrqueting esportiu inclou també, el maneig d’estratègies de comunicació per a equips de tota mena d’esports o esdeveniments com la Super Bowl, la Formula 1, la Sèrie Mundial de Beisbol, etc. I inclusivament, per al maneig de la imatge i relació amb marques de futbolistes, boxejadors, beisbolistes o basquetbolistes entre altres activitats.

Arribats aquí, us deixo a continuació alguns beneficis del màrqueting esportiu:
1. Crea consciencia de marca i nous clients 
A mesura que es lliga una marca amb un esportista o amb un equip, es veu que el nou posicionament aconsegueix arribar a noves audiències. Eines com les xarxes socials i els anuncis en mitjans de comunicació en línia (per exemple, Twitch) també poden ajudar a fer que la marca sigui més visible pels aficionats de l’esport o el mateix esportista.

2. Genera lleialtat i rellevància corporativa 
La lleialtat és tan rellevant que és producte de la devoció que senten els aficionats pel seu equip i els seus esportistes preferits. La lleialtat és el segon benefici principal del màrqueting esportiu. Ajudar els fanàtics a identificar-se amb els seus equips o esportistes, aporta una major rellevància corporativa a la marca.

3. Increment de ventes
En general, alinear una marca amb els esports pot ajudar a augmentar les vendes perquè hi ha molts aficionats i seguidors dels equips o esportistes seleccionats. Col·lateralment, la marca pot obtenir ingressos de la venda de marxandatge relacionat (samarretes, gorres, jerseis i cartells, etc.).

4. Produeix beneficis colaterals
A l’aficionat se li impacta per la publicitat o el patrocini contractat, però hi ha beneficis col·laterals de difusió que afavoreixen a la marca. Sobretot, per a la difusió de vídeos i imatges en mitjans massius i xarxes socials. Això es pot generar orgànicament o a través de programes de relacions públiques estructurats.

5. Aporta bon retorn de la inversió (ROI)
Augmentar el ROI de la marca és un benefici tangible del màrqueting esportiu. L’experiència ha demostrat que el patrocini d’esdeveniments, equips o esportistes brinda una sòlida rendibilitat de la inversió a l’empresa que operen de manera efectiva l’estratègia. Com bé has pogut veure, beneficis del màrqueting esportiu en n’hi ha molts, però tots són necessari? Segons el meu punt de vista, sí. Tots i cadascú d’ells són essencials per a unes bones estratègies de màrqueting a curt i llarg termini. No ens podem oblidar que, és primordial comptar amb l’ajut d’especialistes del sector per posicionar la marca en esportistes, institucions esportives o bé esdeveniments esportius. Sense ells, els beneficis que esmentàvem anteriorment no són tangibles.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT