PUBLICITAT

‘La importància de votar’

Falta poc més d’un mes perquè arribin les eleccions generals. Uns comicis que m’atreveixo a qualificar d’atípics per la complexitat del moment, en el qual hi ha una llista llarga de problemes que afecten la gran majoria de la població: accés a l’habitatge, la manca de poder adquisitiu, l’Acord amb la Unió Europea, entre molts altres.

Per tant, aquestes eleccions decidiran per on anirà encaminada Andorra i com s’afrontaran els problemes existents. Per això cal recordar que el dret al vot és una forma d’apoderament ciutadà i d’expressió de la voluntat popular, i és una eina clau per a la construcció de societats més justes i igualitàries.

Actualment, el nostre país s’enfronta en moments molt delicats i complexos. Diversos partits polítics en els pròxims dies proposaran diferents solucions, les quals conformaran un mapa polític molt divers, on confluiran diferents corrents ideològics i, en alguns casos, socials.

La importància d’anar a votar, afectarà de manera directa al rumb del país durant els pròxims quatre anys.

Un dels que més dificultats està causant és la manca de poder adquisitiu. El cost elevat de la vida dels últims anys Andorra, a portar que les famílies i joves perdin la qualitat que tenien, limitant la seva capacitat de comprar productes o de gaudir de l’oci del país. Un context que genera una desigualtat econòmica a la societat i que afecta en el seu futur. Des d’Acció creiem que cal augmentar el salari mínim com a mesura d’impacte immediat, per reduir la distància que existeix entre la capacitat econòmica i el cost de la vida actualment.

Pel que fa a la inversió estrangera, la podem descriure com una arma de doble tall. El país s’ha beneficiat de la inversió estrangera augmentant la creació de llocs de treball, l’estimulació de l’economia del país, ja que les empreses estrangeres poden comprar béns i serveis de proveïdors del país, la qual cosa pot crear noves oportunitats de negoci i per acabar una millorar de les infraestructures andorranes. No obstant això, l’alta demanda d’inversió estrangera ha portat un augment significatiu de la demanada en el sector immobiliari.

Una demanda que a hores d’ara no es pot satisfer i com a una de les conseqüències de l’augment dels preus de l’habitatge. En l’actualitat, molts andorrans no poden fer front a la compra d’un habitatge i sí veient com una persona de fora pot comprar-se un pis de luxe a les noves torres d’Escaldes-Engordany. Creiem que cal incidir en el mercat de lloguer assegurant pisos de lloguer assequible i un control sobre els pisos buits que actualment es troben fora del mercat.

Parlant de coses positives per la ciutadania, hem de comentar l’acord amb la Unió Europea. Ser membre associat de la UE pot ser la primera cosa bona que afecti a tota la població andorrana que succeeix en moltes dècades. Un bon acord que respecti la nostra cultura, el benestar i la forma de vida andorrana, pot anar aparellat per aquells beneficis econòmics que t’aporti entrar al mercat comú. Podríem treballar conjuntament amb la resta de potències europees potenciant el multilateralisme, potenciant les ajudes als sectors com l’agrícola i ramader del nostre país. Definitivament, un bon acord que beneficiï ambdues parts és possible.
 
En aquest context, des de la candidatura d’Acció no som aliens a aquests problemes perquè en molts casos les patim igual que qualsevol ciutadà. Volem que ens feu confiança per dur a terme totes les propostes d’impacte real que tenim preparades per la ciutadania andorrana.
Abdou Taouil, número 5 de la candidatura nacional d’Acció.
tències europees potenciant el multilateralisme, potenciant les ajudes als sectors com l’agrícola i ramader del nostre país. Definitivament, un bon acord que beneficiï ambdues parts és possible.
 
En aquest context, des de la candidatura d’Acció no som aliens a aquests problemes perquè en molts casos les patim igual que qualsevol ciutadà. Volem que ens feu confiança per dur a terme totes les propostes d’impacte real que tenim preparades per la ciutadania andorrana.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT