PUBLICITAT

A la recerca de patrocinis

Segons molts experts del sector esportiu, el paper que exerceix el patrocini és de vital importància per a clubs, equips, federacions i esportistes. Dit això, podem definir el patrocini com la "forma de comunicació empresarial associada a l'activitat esportiva per tal de difondre una imatge de marca per obtenir notorietat i un estat d'opinió favorable a aquesta, dirigida a públics concurrents entre l'activitat i el patrocinador, per obtenir beneficis econòmics".

En general, el patrocinador busca aprofitar-se d’una activitat de cert impacte entre el públic per comunicar-s'hi aprofitant una situació emocional favorable. I és precisament aquesta forta relació emocional positiva, adjudicada a l'esport i a l'activitat física per la societat actual, la que afavoreix la proliferació de relacions de patrocini en diferents àmbits de l'esport. La importància de la recerca de patrocinis esdevé clau ja que les marques es converteixen en sponsors esportius per diferents objectius estratègics. Segons la seva estratègia empresarial, decideixen si patrocinar un esportista, una entitat esportiva o un esdeveniment. També trien amb cura els formats publicitaris i les activacions del patrocini. Per tant, per a que es pugui preparar una proposta de patrocini – en condicions -, cal conèixer molt bé els propòsits de les firmes i saber quins motius seran els decisius a l’hora d’avaluar múltiples propostes. Cal tenir en compte que les empreses busquen cada cop més resultats tangibles que es puguin mesurar. D’aquesta manera, ens podríem preguntar: Quin impacte tindrà la meva marca en un esportista, institució esportiva o esdeveniment? Quin nombre de visites tindré a la pàgina web? En vendes directes?

Al món de l'esport és fonamental tenir suports, ja siguin econòmics o materials. A vegades no n'hi ha prou amb ser un excel·lent esportista a la seva disciplina, les despeses dels esportistes i de les entitats esportives costen diners i és de vital importància disposar d'una font d'ingressos, és a dir, tenir patrocinadors. Però com pots aconseguir-los? Tan si ets un club, una federació esportiva o un esportista, segur que en algun moment t'hauràs preguntat si hi ha alguna fórmula secreta. Trobar patrocinadors es pot convertir en tot un repte. Per això, a continuació, us deixo algunes claus – que personalment recomano – per tenir un bon sponsor  i que passi de ser un impossible a una realitat. Realitzar una llista de companyies potencials que puguin estar interessats en patrocinar-te. Sempre en relació amb els teus valors i els de les marques. Definir les teves necessitats i dissenyar un dossier esportiu per captar l'atenció del patrocinador. Definir l'abast geogràfic i demogràfic segons el teu calendari esportiu. Algunes entitats estan interessades a fer campanyes en certes èpoques de l'any. Et pot ser molt útil. Pregunta’t: Què ofereixes a canvi? Quins són els beneficis que obtindran si et donen suport com a patrocinador? Aquest punt el pots incloure al dossier esportiu. Oferir un valor afegit. Mostrar l’element que et faci diferent de la competència. Contactar amb les marques. És vital que mostris interès en voler contactar-les, ja que possiblement et vulguin escoltar. Si no ho fan, no t’amoïnis, insisteix.

En definitiva, el patrocini no s'ha de reduir a un pagament, a una situació unilateral, és una relació entre dues parts veritablement interessades a desenvolupar un projecte conjunt del qual tots dos en puguin sortir beneficiats. No hi ha una recepta màgica, si cal preparar una estratègia que et porti a trobar patrocinadors que creguin en tu i el teu projecte esportiu això és el més important.

 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT